• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schedule tabel/lijst maken met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molovhic

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Berichten
76
Hoi

Ik zou graag een planning tabel willen maken waar mensen een bepaalde job moeten uitvoeren.

Ik zal de bijgevoegde file even toelichten:

Ik heb 12 personen (linkse tabel) die elk verantwoordelijk zijn voor minstens 1 area, 1 persoon zelfs 2 area's.
Zoals je in die tabel kan zien zouden ze geen werken mogen uitvoeren in hun eigen area (rode cellen).

Wat ik dus probeer te bekomen in de rechts onderste tabel is dat er een planning wordt opgemaakt.
Iedere persoon zou dus een area toegewezen krijgen, maar mag niet in zijn eigen area komen te staan.
In de eerste week heb ik dus 11 namen toegevoegd, 1 naam blijft er over en deze zal dus in week 2 ingevuldt
worden.. weer met de MAAR dat iemand niet in zijn eigen area mag komen.
Op deze manier zouden al die weken ingevuldt moeten worden.

Dit is louter een voorbeeld (het zouden in principe dubbel zoveel namen zijn bijna)

Mijn vraag is of zo een scheduled planning te maken is met formules of vba (geen kennis van..) om
deze random te laten invullen met dan bepaalde voorwaardes..

Hopelijk is dit beetje duidelijk qua uitleg.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • schedule.xlsx
    86,1 KB · Weergaven: 34
hallo, in je start tabelletje gaan bovenaan de area's tot 11(horizontaal).
maar vertikaal gaan ze tot 13 , wat is de logica ?
 
@Sylvester, bedoeling is dat er mensen bij zijn die area verantwoordelijk zijn maar waar niemand aan toegewezen dient te worden om een bepaalde reden. Dit was ik vergeten te vermelden.. mijn excuses.

@cow18: dit is idd de bedoeling om het zo te doen, dat die persoon uit de boot valt is op zich niet zo erg, zolang er niemand geen 2x achter elkaar dezelfde area heeft is het ok.
Ik zie echter geen formules, kan je mij misschien vertellen hoe je dit dan klaar speelt?
 
Gokje: Ik denk dat cow18 de Excel-file heeft opgeslagen met extensie .xlsx en dan verlies je de eventueel aanwezige macro's
 
zou best kunnen.. :) hopelijk krijgen we nog een xlsm versie dan :D
 
Ik ken cow18 al jaren en dit is vast zijn bedoeling geweest: :)
In de bijlage de .xlsm versie, met dank aan cow18
Via Alt+F8 kun je macro: loopje runnen of met combinatie toetsen: Ctrl+L
 

Bijlagen

  • schedule (cow18).xlsm
    102,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Nog even een algemene vraag over het gebruik van PB's (Persoonlijke Berichten)
Moderator snb heeft een sticky onderwerp geplaatst boven aan de lijst van Excel onderwerpen.
Hier wordt uitgelegd hoe je wat instellingen kunt doen om effectief te kunnen werken met PB's
Van cow18 heb ik vernomen dat er op zijn PB's geen antwoord is gekomen.
Mijn eerste verklaring hiervoor was dat iedereen PB's kan versturen, maar dat alleen Verenigingsleden PB's kunnen beantwoorden.
De uitleg van snb leert me dat je tegenwoordig geen Verenigingslid hoeft te zijn om PB's te beantwoorden.
 
Dag Piet, ondertussen is het berichtje beantwoordt hoor, de mail was ook in de spam map terecht gekomen.
Samenloop van omstandigheden.. :(

Alvast bedankt voor de info en al jullie hulp!
 
@Molovhic,
Ik hoop dat cow18 dit leest, dan is de miscommunicatie hierbij verklaard.
Als de vraag naar tevredenheid is beantwoord, kan de topic als Opgelost worden gemarkeerd (rechtsboven het eerste bericht, onder #1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan