Betaalde, hulp met javascript shopping cart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benidorm

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2019
Berichten
6
Hallo,

Na anderhalf jaar werk is mijn website bijna klaar maar ik heb een probleem met de javascript shopping cart.

Het totaalbedrag verschijnt te dicht op de artikelen en ik wil dit visueel ietwat aanpassen.

Daarnaast is er slechts ruimte voor 15 artikelen en ik wil er 20.

Ik ga geen Chinees leren voor een eenmalige aanpassing dus wie kan mij hierbij helpen?

Bedankt,

Marc
 
Misschien wil je iets meer info geven zodat te zien is waarbij je hulp wilt hebben. Bijvoorbeeld een linkje van een pagina.

Om in jouw vergelijking te blijven 信息
 
Ja natuurlijk wil ik dat.

Hierbij een voorbeeld link.

Klik op enige 'ik' buttons (dat zijn de koop buttons) om wat toe te voegen aan de shopping cart.

Klik dan op het winkelwagentje.

Dan zie je het woord 'TOTAL' aan de linkerkant en het totaalbedrag aan de rechterkant maar het bedrag staat niet op dezelfde lijn. Dan komt doordat ik het woord 'TOTAL' heb laten zakken met één lijn dmv een <br> tag. Dat mag natuurlijk niet in Javascript dus dat is een mislukt probeersel. Zonder die <br> tag staat het woord 'TOTAL' gewoon veel te dicht onder de artikelen. En het is ook niet gelukt omdat het woord 'TOTAL wel is gezakt met één lijn maar niet het totaalbedrag zelf!

Ik wil het woord 'TOTAL' en het bedrag in Euros dus wat verder naar beneden hebben. De hele uitlijning van de cart is eigenlijk niet echt lekker. Er moet ietsje meer ruimte komen tussen de kolommen, allemaal nèt even netter dan nu het geval is.

Dit is voor iemand met Javascript kennis geen enkel probleem.

Maar meer werk is het script aanpassen voor 20 artikelen want nu kun je niet meer dan 15 produkten toevoegen. Dat is op dit moment precies toereikend maar de website is nog niet open en ik wil er zeker 20 hebben.

groet!

https://mynewgirlfriend.eu/Netherlands/Dolls-Oversight-All/Emma/Scroll.htm
 
Laatst bewerkt:
Niet het antwoord op je vraag maar op de home pagina krijg ik een waarschuwing over gemengde inhoud.
Verander in de volgende regel http in https en je bent het foutje kwijt.
Code:
<script src=
   "http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"
   type="text/javascript">
 
Ok, de http zonder de s zat in 5858 paginas (zo groot is de website) maar dat is al aangepast. Opladen komt later wel. Thanks!

Maar nu de shopping cart want daar zit een probleem!
 
Onder water zie ik dat
HTML:
<FORM>
<script>ManageCart("");</script>
</FORM>

wordt omgezet in deze tabel
HTML:
<table cellspacing="0" cellpadding="2" border="0" class="nopcart">
<tbody>
<tr>
<td class="nopheader" align="LEFT"><b></b></td>
<td class="nopheader" align="LEFT"><b>Product&nbsp;&nbsp;</b></td>
<td class="nopheader" align="LEFT"><b>Description&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></td>
<td class="nopheader" align="LEFT"><b>Qty&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></td>
<td class="nopheader" align="LEFT"><b>Price</b></td>
<td class="nopheader" align="RIGHT"><b>&nbsp;</b></td>
<td class="nopheader" align="RIGHT"><b>&nbsp;</b></td>
<td class="nopheader" align="RIGHT"><b>&nbsp;</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="nopentry"></td>
<td class="nopentry" align="CENTER">Love Doll</td>
<td class="nopentry">Emma</td>
<td class="nopentry" align="CENTER">
<input type="TEXT" name="Q" size="2" value="1" onchange="ChangeQuantity(1,this.value)" onkeydown="return ChangeQuantityIEkluge(event,1,this.value)">
</td>
<td class="nopentry" align="RIGHT">€1950.00/ea</td>
<td class="nopentry"></td>
<td class="nopentry"></td>
<td class="nopentry" align="RIGHT">
&nbsp; <input type="button" value="Remove" onclick="RemoveFromCart(1)" class="nopbutton">
</td>
</tr>
<tr>
<td class="noptotal" colspan="7"><b><br> &nbsp;TOTAL: </b></td>
<td class="noptotal" align="RIGHT"><b>€1950.00</b></td>
</tr>
</tbody>
</table>

Helaas kan bij nopERcart Shopping-Cart niet eenvoudig css toegevoegd worden om tabelcellen een andere opmaak te geven (bijv. grootte) en moet alles in de Javascript gebeuren, waarschijnlijk met inline styling. Mogelijk komt dit door de leeftijd van de cart.

Misschien iemand anders op Helpmij?
 
Laatst bewerkt:
Toch een dingetje wat je kan proberen :)

Als je de <br> weghaalt
en het volgende tussen <style> en </style> zet?
Code:
td.nopheader,
td.nopentry,
td.noptotal {
	vertical-align: top;
}
 
Dat lost het probleem niet echt op. Ook de artikelen in de shopping cart (linkerkolom), lijnen niet netjes uit naar links. In deze kolom lijnen ze allemaal uit in het midden terwijl de text/bedragen in de kolommen aan de rechterkant wel goed uitlijnen.

Ik heb iemand nodig die goed is met Javascript en de cart even onder handen kan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een ratjetoe aan ontwerp problemen in de opmaak (html en css) door de oude programmeer technieken. Je gaat meer problemen krijgen; ziet het er uiteindelijk goed uit in Chrome, dan niet in Firefox, Opera of Edge (of in een andere volgorde). Persoonlijk zou ik een standaard webwinkel installeren, bijvoorbeeld OpenCart, en jouw webwinkel vormgeving eenmalig door iemand daarin laten maken.

Over de huidige uitlijning.

De bovenste regel:
Woorden Product, Description en Qty hebben align="left", ok.
Woord Price heeft align="left", niet ok.

De productregels:
kolommen Product en Qty hebben align="center", niet ok.
kolom Description heeft geen align; standaard is left, ok.
kolommen Price en Remove hebben align="right", ok.
de tekst in de Qty input heeft geen align="right", niet ok.
Achter elke prijs staat /ea - betekent en andere(n) - waarom?

De verschillen in lettergrootte tussen header en productregels kunnen minimale verschillen in uitlijning veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt omdat ik de uitlijning zelf heb geprobeerd te veranderen. Daarom zitten daar fouten in. Maar ik heb de originele Javascript versie al weer ge-upload. In elk geval, met geen enkele versie lijnt het perfect uit. Niet met de originele Javascript versie, niet met een van de gemodificeerde.

Klopt, achter elke prijs staat /ea en dat betekent 'each'. Dat hoeft niet hoor maar dat is, alweer, gerommel in de javascript code.

De site ziet er prima uit in Google en op mobieltjes. Over Opera maak ik me niet druk. Het zijn 6000 pagina's, zowat 2 jaar werk en als ik iets verdien wil ik dat best volledig investeren in een totaal ontwerp maar voor nu wil ik iemand die het script van de cart kan aanpassen zodat de cart zelf er net effe beter uitziet en ik deze zomer van start kan gaan. Ik heb geen tijd en geld meer om dit monsterprojekt opnieuw te beginnen.

Nogmaals, de cart WERKT. De hele site werkt. Het enige, althans voor nu, is de cart visueel nèt effe beter te maken. That's all.

Als we met de mobiel en huidige browserdekking een paar mille kunnen verdienen kan er iemand aan de slag, een professioneel, maar voor nu zou ik al zeer tevreden zijn met een cart welke net wèl af is ipv nèt niet.

----------

Wat Open Cart aangaat: heb deze net even bekeken. Wat ik bijzonder prettig vind aan mijn shopping cart is dat er even een klein pop-upje verschijnt met de mededeling dat het produkt is toegevoegd en verder niets. Er verschijnt geen nieuwe pagina waardoor je weer terug moet klikken (zéér irritant en zo werken helaas vele carts) en de pagina schiet ook niet naar boven zoals Open Cart dat laat zien in de demonstratie. Mijn ogen zijn slecht geworden de laatste 2 jaar. Ik zit veelal achter de computer terwijl ik zou moeten slapen. Ik heb ook een baan. Na bijna 2 jaar ben ik nogal moe en ik ben het zat. Ik wil de cart net ietsje beter hebben en dan van start. Mocht het ietwat gaan lopen dan kan dat geld wat mij betreft naar een prof die de beste site van de wereld gaat maken maar voor nu dus iemand die een uurtje gaat rommelen met het Javascript en er voor zorgt dat de cart iets beter uitlijnt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan