Ask en ref samen met rolmenu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbhasselt

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
Berichten
6
Beste,

Een vraag kan ik in het ask veld een rolmenu zetten? Kortom kan ik al meerdere variabelen plaatsen in de ask zetten zodat de lezer één van de mogelijkheden kan kiezen die dan in de ref terecht komen.

Dank u

MB
 
Nee, dat kan niet. Wil je een gebruiker uit meerdere opties laten kiezen bij het opstarten, maak dan een startformulier dat bij een nieuw document als eerste verschijnt en waar de gebruikers dan de keuze kunnen maken middels een keuzelijst mt invoervak. Die laat je dan vervolgens in het document op de gewenste plek(ken) zetten.
 
startformulier

Beste,

is er een link naar enige uitleg over vermeld startformulier?
 
Nee, maar dat leer je in elke (online) programmeer cursus :). Een formulier maken is ook heel simpel, dat kan bijna iedereen die dit forum leest wel. En kost weinig tijd, dus ik zou zeggen: post een bestandje waarin je het wil hebben en leg ook uit wat precies de bedoeling is. Een forum werkt een stuk beter en sneller als je voorbeeld documenten meestuurt.
 
programmeertal word en office

Bedankt al voor de reacties.

Ik ben wel zeer fel geïnteresseerd om me verder te verdiepen in het programmeren voor word of office in het algemeen zoals acces. Eerlijkheidshalve weet ik niet goed waar te beginnen of zelfs welke programmeertaal hiervoor nodig is, waar de beste start kan genomen, ..... Eventueel voorbeelden via dit forum? .... Ik heb al eens ingekeken in de cursussen van open universiteit, maar .....

alle ideeën of raad zijn welkom, waarvoor bij voorbaat dank.
 
Voor programmeren in Office pakketen wordt VBA gebruikt, Visual Basic for Applications. Zoals de naam al suggereert, is dat een afgeleide van Visual Basic, een van de programmeertalen van Microsoft. VB wordt gebruikt om zelfstandige applicaties te maken, VBA bestaat niet zonder documenten in het bijbehorende formaat. Zo kent Excel een iets andere variant van VBA dan Word, omdat in Excel andere objecten worden gebruikt. En dat geldt helemaal voor Access. Kortom: de basis van VBA is in elk pakket hetzelfde, maar de specifieke kenmerken zijn specifiek voor dat pakket.

Voor Access heb ik een (ahem) prima cursus geschreven die in de handleidingen sectie staat, voor Excel bestaat er ook zoiets. Voor Word heb ik nog geen cursus gemaakt, maar er is een makkelijk een online gratis cursus te vinden als je even googlet. Hier bijvoorbeeld is een hele populaire. En die is prima te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan