Audiovraag voor de technici

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt pré opgenomen met cooledit maar op de nieuwe win 10 machine had ik die instalatie niet meer en geen virusvrije download voorhanden. Derhalve audicty geinstaleerd en die staat netjes op2 kanalen en stereo, zo ook op de beide laptops waar ik het op heb gezet. Audicity zal best nog geheimen voor me hebben, maar ik ondervind op alle drie machines exact hetzelfde probleem , ook met wave sound editor die ik geinstaleerd heb.
 
Resume, uitgang is stereo, ingang is de groene contra jack van de splitter en ook stereo, direct geluid wordt stereo afgespeeld maar bij opname zijn het wel 2 kanalen maar het is 1 mono kanaal + gekopieerd naar het andere kanaal, audiomixer van Windows staat op stereo, Audacity staat op 2 kanalen stereo.

Kan dus helemaal niet als alles goed staat dat het wordt opgenomen in dubbel mono.

Ik geef het op.
 
Het wordt opgenomen op 2 x het rechter stereokanaal. Inmiddels heb ik de audioinstelling op de win 10 machine helemaal in het 100 geschopt. Hopelijk kom ik dar op de goede manier uit
 
Ik denk dat eej deel van het probleem is opgelost. Ik heb audacity verwijderd en vervangen door een iets nieuwere versie. OP de pc draait het als een datje. Binnenkort weet ik hoe het op de laptops gaat als ik die hardware uitbreiding heb.
 
Mocht je er dan nóg niet uitkomen, een mailtje naar LENOVO is zo gedaan ..
Succes !!
 
Op beide laptops werkt dat door biker genoemde apparaatje niet. Op de XP laptop komt de kreet dat het gevaarlijke software is en raad af het te instaleren. Toch gedaan en de laptop doet er totaal niets mee. Op de win 7 laptop instaleert het probleemloos maar ook hier doet het totaal niet. wat wel werkt is via dit apparaatje muziek naar de versterker sturen via de win 7 laptop zodat al met al mijn probleem is opgelost.
 
Welk apparaatje? De uca222?
Software? Asio4all? Werkt niet met Audacity (zoals vermeld).
 
Nee het werkt niet op beide laptops om verschillende reden. Afspelen via de win7 laptop werkt wel en omdat ik na een herinstalatie op de pc audaciti werkend kreeg is mijn probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan