Zoekmachine Everything X86 naar 64-bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.651
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Deze zoekmachine Everthing moet geüpdatet worden maar er staat een X86 versie mijn de pc. Als ik nu de download van 64-bits gebruik wat gebeurd er dan? En de instellingen blijven die behouden. Ik kan geen ini-bestand vinden of instellingen exporteren.
 
Ik ken het programma niet maar verwacht dat je de instellingen kan vinden in %APPDATA%\Everything
Maak daar dan even een copy van voordat je de update doet.
%APPDATA% zal staan voor C:\Users\Senso\AppData\Roaming
 
Niet gevonden. Ik denk dat de oude versies de opslag hadden in de map van Program Files zelf. De nieuwe versie heeft wel een item in het menu. Ik maak wel een kopie van de map in PF.

Ben al drie uur bezig. Al het mogelijke gedaan de oude ini-file gekopieerd maar wordt weer overschreven en dan zijn de exclude files/folder sectie verdwenen. Ook de betreffende regels toegevoegd en dan bestand opgeslagen (na exit Everything) maar er staat doodleuk weer het originele bestand na opstarten. Het is een blunder van de software-ontwikkelaar want er is in 2016 al om een import/exportfunctie van de instellingen gevraagd! Wel geld beuren met donaties, maar zo een belangrijke zaak niet voor elkaar maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het getest en Everything slaat het keurig op in z'n ini bestand.
Na een herstart staat het er nog steeds.
Overigens kan je bij installatie opgeven of het ini bestand in de programmamap of in APPDATA moet worden opgeslagen.
Maar er is dus niks weg na een herstart, de opgegeven uitsluitingen staan er dan nog steeds in.
Je kan er ook gewoon gegevens aan toevoegen in het ini bestand zelf.
Gebruik daar bij voorkeur Notepad++ voor.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt een andere versie of voor een ander systeem gedownload. Ik had 32-bits en het programma werkt daar nog steeds en heb nu voor 64-bits gedownload. De laatste heeft/gebruikt een nieuw en veel uitgebreider ini-bestand. Ik heb al geprobeerd het ini-bestand uit te wisselen of aan te passen maar lukt niet. Heeft me drie uur gekost en later nog eens drie uur.

Opslaan in AppData wordt gevraagd en is in te stellen, maar verder wordt niet gevraagd bij de installatie of de instellingen behouden moeten worden. Ook is er geen importfunctie waar in 2016 al is om gevraagd. Ook is de exclude folder/filefunctie zeer verslechterd. Het is een miskleun van de ontwikkelaar. Ik ga er geen tijd meer aan verkwisten. Aanpassen heb ik ook tig keer gedaan maar telkens gooit die het eruit of werkt niet. Het nieuwe ini-bestand (64-bits) is heel anders dan het oude.

Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Jouw keus uiteraard maar hier werkt het prima:

Everything.jpg
 
Het programma werkt.

Ik heb uitsluitingen in files en folders en de laatste zijn er veel. Ik heb op een normale manier gedownload 64-bits en deze mappen staan er niet in. Ik heb de ini-bestanden opgenomen in betreffende mappen en deze met verschillende opties wel zestig keer verwisseld en uitgevoerd. Iemand die lang gewerkt heeft met de oude versie ziet en merkt het verschil direct. Opnieuw de mappen invoeren is weer tijdrovend en sorteren is ook niet meer mogelijk. De schijfletters staan dan nog wel op volgorde. De files worden ook op een andere manier ingevoerd. Samengevat heeft de ontwikkelaar hier gefaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan