openen documenbten en lege map documents

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
418
hallo iedereen,
ik zit met een probleem weet niet wat er gebeurd maar ik krijg de volgende melding ('afbeelding) als ik een office document dat ik had opgeslagen wil openen. Ze zijn ook niet te vinden in de documentenmap. Ook zijn er een aantal icoontjes verwijderd op mijn bureaublad. Kan ik deze fout nog rechtzetten of moet ik terug gaan naar fabrieksinstellingen? Volgens is er iets gebeurd met belangrijke windows map maar ben er zelf 2 dagen niet op mijn laptop geweest. Ik vermoed dat mijn vriendin die per ongeluk verwijderd of verplaats heeft.
Met vriendelijke groeten Aquino
P.S. Een gewoon nieuw document kan ik wel opmaken.
 

Bijlagen

  • probleemopenendocument.png
    probleemopenendocument.png
    76,5 KB · Weergaven: 46
Heb je nog gezocht met de zoekfunctie of een zoekmachine naar de documenten?
 
Via de zoekmachiene van verkenner kan ik ze vinden.
Heb ondertussen ook via een tool dat ik gevonden had in computer idee een aantal bestanden kunnen terughalen.
Ik krijg telkens de vermelding ze zijn verplaats of verwijderd. Nu voor een aantal bestanden zoals een trainingsschema voor de marathon is niet zo erg heb ik ook in mijn mail zitten, maar had ook html bestanden staan voor een site waar ik hard aan heb gewerkt die zou ik terug willen halen. Deze zijn ook onderdeel van een cursus.
 
Ga zoeken met de zoekmachine Everything van voidtools. Veel sneller en beter. Op naam, op extensie .mht .pdf alles is snel te zoeken en te localiseren.
 
Ik heb de bestanden terug gevonden hoe zet ik ze nu terug zodanig dat ik ze terug kan bewerken en bereiken.
Is dit met rechtermuisknop en dan vorige versies terugzetten?
 
Wat bedoel je met 'terugzetten'? Kies in eerste instantie altijd voor kopiëren i.p.v. verplaatsen! Wat bedoel je met 'niet kunnen bereiken'? Kun je ze niet openen? Welke (fout)melding? Zijn de bestanden beschadigd? Hebben de bestanden nog de juiste extensie?
 
Ik kan ze vanuit de locatie waar ze zitten niet bereiken ze zitten allemaal samen in deze map:
probleemopenen02.png
Als ik dan rechtermuisknop doe en openen klik. Krijg ik de volgende vermelding:
probleemopenen03.png
of iets dergelijks. In ieder geval zitten ze op mijn computer maar kan er niets mee doen voorlopig. Wil ze terug kunnen bewerken.
 
Dat zijn helemaal geen mappen en bestanden maar snelkoppelingen! Kun je niets mee als de locatie gewijzigd is. Kijk onder Rechtermuisknop > Eigenschappen van die snelkoppeling voor het adres/locatie. Kunt ook kiezen voor rechtermuisknop > Maplocatie openen. Dit dus eerst nakijken.

Je kunt alle koppelingsdoelen zien, als je aan de balk waar naam, type, gewijzigd, grootte etc. >RMK > Meer > koppelingsdoel toevoegt.

Dus je hebt geen bestanden gevonden. Dan rest niets anders dan nog eens te zoeken met Everything. Excel is .xlsx en .xlsx - Word is .doc en .docx - pdf is .pdf

Dus zoeken met Everything > Op Naam en/of extensie en sorteren op > extensie! Dan kijken naar pad/locatie.

Op jouw afbeeldingen zit je ook helemaal op de verkeerde locatie.
C>Gebruikers>HP>AppData>Roaming>Microsoft>Windows>Recent geopende items
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan