map opzoeken op netwerk hd (my book world)

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
299
hallo,

ik heb sinds kort een MacBook Air.
voorheen had ik een windows laptop.
hier mee kon ik gewoon naar mijn externe schijf die is verbonden is op mijn netwerk.
als ik iets wilde opzoeken op de externe schijf, dan kon ik dat in de zoekvenster in typen en op zoeken klikken en dan kwam de zoekresultaten in beeld.

nu wilde ik dit dus ook doen op de macbook.
ik kan op de externe schijf komen enz...
alleen als ik dan een map zoek, dan vind hij niks. terwijl ik mijn oude laptop er naast heb staan, die het wel kan vinden.

os is helemaal nieuw voor mij en hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik te werk moet gaan.
want als het zoeken niet werkt is het een heel stuk lastiger voor mij, ik zoek veelal op datum.

gr johan
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je een externe schijf gebruikt op een Mac moet je onthouden dat deze compatibel moet zijn met macOS.
Zo kun je bijvoorbeeld niet alle Windows-geformateerde schijven gebruiken op een Mac. De structuur van de schijf is afhankelijk van je eigen wensen, zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om een schijf te formateren zodat deze op zowel windows en Mac werkt.
 
Laatst bewerkt:
Oa FAT32 is voor beiden geschikt. Voor NTFS is dat niet zo imho.
 
Fat 32 is vanuit standpunt Windows bekeken. Kan ook met ExFat

Voor de mac gebruikers:
Op het moment dat je een USB stick wilt gebruiken onder zowel Mac OS X als Windows dan kun je deze het beste formatteren met behulp van de structuur optie: exFat, dit filesysteem is compatible met de meest recente versies van Mac OS X en Windows.

Wil je volledige compatibiliteit ongeacht de versie van Mac OS X of Windows dan kun je het beste gebruik maken van MS DOS (FAT) als structuur. Deze laatste methode heeft echter als nadeel dat je geen bestanden groter dan 4GB kunt opslaan.

In de meeste gevallen is exFat de beste oplossing, je kunt een een USB stick of harddisk als volgt in de exFat structuur formatteren:
 
Geen 4 GB maar vanaf High Sierra zelfs maar 2 GB voor FAT.
https://www.appletips.nl/exfat-gebruiken-ms-dos-fat/
exFAT is bij nader inzicht toch wat beter dan FAT32.
Voor MS-DOS (FAT) is er altijd al een limiet opgelegd aan de grootte van een bestand. Voorheen konden de bestanden maximaal 4 GB groot zijn, vanaf macOS High Sierra is dat slechts 2 GB. Wie dus een externe harde schijf met een MS-DOS (FAT of fat32) structuur kan deze beter formatteren naar exFat.

exFat gebruiken als alternatief voor MS-DOS (FAT)
exFat is te gebruiken door zowel Mac als Windows. Let wel deze versie werkt alleen vanaf Windows 7 (zonder beperkingen) en OS X 10.6.5 (Snow Leopard). De structuur heeft de mogelijkheid om bestanden op te slaan tot 2 TB groot. Ideaal dus voor de Windows/Mac gebruiker. Nadeel is wel dat je jouw harde schijf volledig moet herstellen en je bestanden dus van de schijf gewist worden. Volg onderstaande stappen om de harde schijf te formatteren.

Er is een betaalde versie om HSF+ van MacOS onder Windows te gebruiken.
Heb wel eens een trial gehad, werkt uitstekend.
https://www.paragon-software.com/nl/home/hfs-windows/index.html
Dus als je dat er voor over hebt kun je alle "in de MacOS lijn" aanhouden qua format.
 
Laatst bewerkt:
Geen 4 GB maar vanaf High Sierra zelfs maar 2 GB.
https://www.appletips.nl/exfat-gebruiken-ms-dos-fat/
exFAT is bij nader inzicht toch wat beter dan FAT32.
Voor MS-DOS (FAT) is er altijd al een limiet opgelegd aan de grootte van een bestand. Voorheen konden de bestanden maximaal 4 GB groot zijn, vanaf macOS High Sierra is dat slechts 2 GB. Wie dus een externe harde schijf met een MS-DOS (FAT of fat32) structuur kan deze beter formatteren naar exFat.

exFat gebruiken als alternatief voor MS-DOS (FAT)
exFat is te gebruiken door zowel Mac als Windows. Let wel deze versie werkt alleen vanaf Windows 7 (zonder beperkingen) en OS X 10.6.5 (Snow Leopard). De structuur heeft de mogelijkheid om bestanden op te slaan tot 2 TB groot. Ideaal dus voor de Windows/Mac gebruiker. Nadeel is wel dat je jouw harde schijf volledig moet herstellen en je bestanden dus van de schijf gewist worden. Volg onderstaande stappen om de harde schijf te formatteren.

Ze hebben voor d Mac ook een NTFS driver, dan zou je ales wat je onder Windows had bij het oude kunnen laten; heb er geen ervaring mee.
Is wel wat goedkoper dan die HSF+ driver.
https://shop.paragon-software.com/2...112.328834366.1555350595-452228474.1554137952
 
os is helemaal nieuw voor mij en hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik te werk moet gaan.
Dit wat je doet is software aan de man brengen die niets maar niets te maken heeft wat TS vraagt.
Je zoek iets op internet om iets op te zoeken. Je bent zelf geen Mac gebruiker. Om te formateren op een mac hoef je geen geld uit te geven.
 
Laatst bewerkt:
De gratis opties zijn allang aan de beurt geweest, heb ze zelf ook genoemd...het staat mij 100% vrij om aan te geven dat het nog anders kan.
Ben geen aandeelhouder of anders gerelateerd iemand van Paragon.
En of ik een Mac gebruiker ben (geweest..) ... dat kan alleen ik bepalen.
Ik ben een multi-OS user en pak wat nodig is, of dat nu via Win, MacOS of Linux moet is voor mij ondergeschikt, mij gaat het om het resultaat en niet om gevestigde orden van deze 3 OS'en. Kan er ook niet mee zitten, ieder heeft zijn keuze om zijn of haar reden.. dat mag gerust gerespecteerd worden.
 
Paragon zou moeten aangeschaft worden, indien de schijf geformatteerd met ExFat kan TS zowel Windows en OS mappen er in aanmaken, en gebruiken op zijn pc of mac.
Voor mij is dat punt amen en uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan