• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkoopfactuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

krispat

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Berichten
12
hallo, ik heb de volgende vraag,
ik gebruik verkoopfactuur5.xls
in de artikelvoorraad heb ik uiteraard ook de voorraad staan.
nu wil ik eigenlijk ook een kolom hebben waar enkel de aantal inkopen in staan.
zo kan ik bv zien 20 stuks ingekocht en nog 4 op voorraad , dus 16 stuks verkocht.
ik denk dat ik dat in de vba moet doen, ik kan erin komen.

bvd Patrick.
 
bijlage verkoopfactuur

dit is de artikelvoorraad
 

Bijlagen

  • Artikelen-Inkoop-voorraad2018 (version 1).xlsb - verkort.xlsm
    630,6 KB · Weergaven: 54
in cel F18 staat de voorraad, bv aantal is 0.
nu koop ik er 4 in en veranderd het aantal naar 4.
als ik er 1 verkoop veranderd de waarde in cel F18 naar 3.
dat werkt goed, maar ik wil ook in een cel in rij 18 de aantallen van inkoop totaal.
dus als ik er weer 3 inkoop dat de waarde dan 7 wordt in een cel op rij 18.
dan weet ik dat ik er totaal 7 heb ingekocht.
ik koop regelmatig hetzelfde product in en dan kan ik zien bv totaal 30 stuks ingekocht( dit is dan waar ik formule voor nodig heb), nog 4 (huidige cel in kolom F) op voorraad ,dus 26 stuks totaal verkocht van dit artikel.
misschien met een excel formule?
 
met een wachtwoord op je VBA project een een voorbeeld bestand zonder FACTUUR terwijl dat verplicht is volgens msg box die verschijnt als je iets doet kan niemand je helpen natuurlijk

zorg eerst voor een duidelijk voorbeeld zonder wachtwoordbeveilingen en ontbrekende tabbladen. Alleen dan heb je kans dat iemand je kan helpen.
 
bijlage verkoopfactuur

foutje van mij, in bijlage verkoopfactuur.
wachtwoord vba is 1x de spatieknop indrukken.
wat ik graag in artikelvoorraad erbij wil hebben is buiten de actuele voorrraad (kolom F) ook achter ieder product de totaal ingekochte voorraad. bv in kolom Q.
de waardes in kolom F telt de inkoop op, maar ook de verkoop af .bv 10x inkoop - 6x verkoop =4x (actuele voorraad) in kolom F, nu wil ik 10x inkoop in kolom Q hebben.
bvd.
patrick
 

Bijlagen

  • Verkoopfactuurscan 18-03-2016 (version 1).xlsb - kopie.xlsm
    99,7 KB · Weergaven: 47
bedoel je die bijlage artikelen-inkoop-voorraad? op 15 april geplaatst?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan