Word niet automatisch kringverwijzingen bij laten werken voor PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick0420

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Berichten
14
Goedemiddag,

Mijn naam is Patrick en op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een scriptie voor mijn opleiding.

Hierin maak ik veel gebruik van kruisverwijzingen om makkelijk door het grote document te kunnen navigeren. Dit zijn verwijzingen naar hoofdstukken en paragrafen zoals '2.1 – Aanleiding tot het onderzoek'. In de lopende tekst wil ik echter alleen het '2.1' deel hebben staan. Hierom haal ik dit handmatig weg d.m.v. Backspace.

Het probleem is dat wanneer ik het bestand op wil slaan als PDF ik deze eerst moet laten bijwerken voordat ik kan opslaan waardoor de tekst automatisch weer veranderd in '2.1 – Aanleiding tot het onderzoek'. Is er een manier om dit aan te passen?

Ik wil het wel graag in PDF opslaan, maar wil niet die hele titel in mijn tekst hebben.

Iemand toevallig een idee?

Alvast hartelijk dank!!

EDIT: Het betreft hier Word 2016
 

Bijlagen

  • testdocument kringverwijzing .docx
    14,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Je werkwijze is verkeerd, als ik uit moet gaan van je voorbeeldje althans. Ik zag dat al gelijk, want je kunt dit:
1.1 – test
1.1 – test 2
1.1 – test 3
Nooit als fatsoenlijke kop hebben gedefinieerd: dan had de nummering namelijk mooi opgelopen. Nu doet-ie dat niet. En dan ga je dus verschrikkelijk de teil in, want normaal gesproken, als je de koppen correct nummert, kun je bij de kruisverwijzing kiezen tussen Kopnummer, Koptekst of Volledig. Bij jou levert dat een 0 op (je nummert namelijk niet) of de volledige tekst. Dat je die niet kan aanpassen is logisch, want het is een veld. Na bijwerken staat dat veld er nog steeds en wordt de tekst dus keurig netjes door Word weer bijgewerkt en hersteld.
 

Bijlagen

  • testdocument kringverwijzing .docx
    18,1 KB · Weergaven: 40
Ik heb het inderdaad handmatig genummerd en niet via 'Nummering'. De reden hiervoor is dat ik de opmaak niet goed kreeg. Tussen de kop en de tekst kwam ruimte en dat wil ik niet. Ik zal de tekst gaan aanpassen en de nummering automatisch maken. Helaas is het document al 63 pagina's lang.. Hartelijk dank voor uw antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan