• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken kolom en rij naam van Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelK

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Berichten
5
Als ik een waarde invul uit een tabel hoe krijg ik dan de bijbehorende kolom en rij naam? Alle waarden in de tabel zijn uniek.

Groot Midden Klein
Rood 8 2 6
Geel 1 9 3
Blauw 4 7 5

Als ik de waarde 6 invul wil ik graag Rood_Klein als antwoord krijgen. Als je met horiz.zoeken of vert.zoeken gebruikt moet je weten in welke kolom of rij je moet zoeken, maar dat weet je niet vooraf.

ExcelK
 
Zonder voorbeeldbestand moet je het zelf maar even aanpassen.

Code:
=INDEX(A2:A4;SOMPRODUCT((B2:D4=F1)*(RIJ(1:3))))&"_"&INDEX(B1:D1;SOMPRODUCT((B2:D4=F1)*(RIJ(1:3))))
 
Bedankt, werkt prima.
Inderdaad dit werkt prima voor de rijen maar niet voor de kolommen. Daar krijg ik bij 8 6 en 2 Groot, 1 9 en 3 Midden en 4 7 en 5 Klein. Ik heb Rij al vervangen door Kolom maar dan krijg ik een foutmelding.

ExcelK
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een bestandje toegevoegd met de indeling en de formules.

ExcelK
 

Bijlagen

  • Zoeken kolom en rij naam van Tabel.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 31
Een optie misschien?
Code:
G6: =KIEZEN(VIND.SPEC(A6;TEKST.COMBINEREN(;;$B$2:$D$4));"Rood_Groot";"Rood_Midden";"Rood_Klein";"Geel_Groot";"Geel_Midden";"Geel_Klein";"Blauw_Groot";"Blauw_Midden";"Blauw_Klein")
 
Helaas is mijn tabel vele malen groter dus dat is niet direct een optie. Ik wil graag de rij en kolom naam op kunnen halen bij een uniek specifiek nummer in de tabel.

ExcelK
 
Jammer, vond 'm wel leuk.. ;)

Probeer deze dan eens:
Code:
=INDEX($A$2:$A$4;SOMPRODUCT(($B$2:$D$4=$A6)*RIJ($1:$3)))&"_"&INDEX($B$1:$D$1;SOMPRODUCT(($B$2:$D$4=$A6)*KOLOM[COLOR="#FF0000"]($A:$C)[/COLOR]))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan