Mergefield geeft nul ipv waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
88
hallo,

Ik heb een tabel in Excel gekoppeld aan een worddocument. De meeste mergefields gaan goed, maar in het veld 'tussenvoegsel' wordt een 0 gegeven waar een waarde staat.
Als ik een andere waarde ophaal die tekst samenvoegt in Excel van o.a. het 'tussenvoegsel', wordt de waarde wel normaal weergegeven. De waarde is in Excel als tekst ingevoerd en heeft ook die celeigenschap.
Als ik in Word bij 'adreslijst bewerken' kijk, staan er ook nullen waar waardes horen te staan. De lege cellen worden gewoon leeg weergegeven.

Heeft iemand een idee waar ik dit zoeken moet?
 
Laatst bewerkt:
Als ik een beknopte versie van de tabel maak, reageert hij wel normaal, mits de tabel begint met de toevoegsels bovenaan.
 
Laatst bewerkt:
Maximum aan rijen? Nooit van gehoord. Kolommen wel: 256.
 
Ok, ik heb wat uitgeklede bestanden. Hoe kan ik die ook alweer delen hier? Ik zie het even niet.
 
Ik word niet goed! Heb ik gevonden hoe ik ze moet uploaden, gaat het niet goed. => bestand nog verder uitkleden, laat ie de tussenvoegsels weer zien. Maar ik heb niets verwijderd wat op invloed van die kolom is....
 
Probeer je document(en) anders te zippen, als het niet in één keer lukt.
 
Bij deze de gezipte bestanden. Met 'Hoofdbewoner' op 'ja' vind je in de 7e brief een 0 als het 'goed' is.
 

Bijlagen

  • Ledenadministratie.rar
    777,7 KB · Weergaven: 89
Zal er vanavond naar kijken. (kan geen rar openen op het werk)
 
Heb je er al naar gekeken?

Voor de verduidelijking nog 2 screenshots van de eigenschappen en het resultaat.

Naast de lege waarde van het tussenvoegsel op de 1e regel, terwijl hier wel een waarde hoort te staan, valt verder bij de geboorte data op dat op de eerste regel de datum van vandaag wordt ingevuld, terwijl dit een lege waarde is, verder nullen weergegeven worden voor lege waarden en de enige datum als waarde als getal.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen Mergefields.PNG
    Eigenschappen Mergefields.PNG
    30 KB · Weergaven: 102
  • Resultaat Mergefields.PNG
    Resultaat Mergefields.PNG
    9,7 KB · Weergaven: 75
Ik vind de opmaak kenmerken bijzonder vreemd; alsof je er een Excel variant op los hebt gelaten. Een tussenvoegsel kan nooit een positief of negatief getal zijn.... en een jaartal ook niet.
 
Dat klopt, maar omdat er anders nulwaarden worden weergegeven, heb ik de kenmerken zo gemaakt. Alle standaardopties heb ik ook al geprobeerd volgens mij, maar ik krijg op de 1e regel van het tussenvoegsel steeds een 0 waar een waarde hoort. Lege waarden verschijnen wel gewoon leeg.
Bij de geboortedatum op de 1e regel nu dus de datum van vandaag, terwijl deze leeg hoort te zijn, bij lege waarden een 0 en waar een waarde staat het datumgetal.

In het scherm van 'adressen bewerken', staan ook al nullen in betreffende kolommen. Dus bij het ophalen van de waarde gaat het al mis.

Adressen bewerken.png
 
Ik blijf erbij dat je geen meervoudige opmaak op een Word veld kan loslaten. Een 0 in een veld Tussenvoegsel of Geboortedatum is natuurlijk ook vreemd, dat hoort in je Excel bestand leeg te zijn, dan is het in Word óók leeg. Ik heb althans nog nooit anders meegemaakt.

En áls ik een getrapte opmaak wil, doe ik dat met een <Als..Dan..Anders> veld, zeg maar de IF variant van Word. Dat werkt een beetje omslachtig (je kunt geen veld direct plaatsen) maar is verder heel werkbaar.
 
Laten we eens beginnen met een paar vaststellingen:
1. In Word 2016 kan ik jouw probleem niet reproducen; ik krijg gewoon lege cellen als er niks is te vinden. En dat gaat al goed als ik al jouw opmaakcodes weggooi. Die doen namelijk, zoals ik al vermoedde, niks.
2. Je bronbestand deugt niet, want de juiste namen worden niet opgehaald. Dat komt omdat Kolom3 leeg is, waardoor al je formules die van kolom3 gebruik maken, een verkeerde uitkomst leveren. Namelijk: de namen van de eerste groep personen.

Kortom: zonder correct databestand wordt het heel lastig :). Overigens zou ik een database nooit op deze manier opbouwen. Maar dit terzijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan