• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met Inputbox cancel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrnico

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
109
Hallo een klein probleempje.

als ik bij de onderstaande Inputbox op cancel klik of op het kruisje krijg ik een foutmelding in de sn4 regel
ik zou graag gewoon naar het einde van de Sub gaan.

Code:
Retry2:

MyValue1 = InputBox("Naam")

Sheets("ww").Range("A1").Value = MyValue1
iMens4 = ThisWorkbook.Sheets("ww").Range("A1")
sn4 = Application.WorksheetFunction.VLookup(iMens4, Sheets("ww").Range("B:C"), 1, False)
NAAM = sn4

    
    If MyValue1 <> NAAM Then
        If MsgBox("Het door u opgegeven Naam is fout!" & vbCrLf & vbCrLf & "Wilt u opnieuw proberen?", vbCritical + vbRetryCancel, "Naam  Fout") = vbRetry Then GoTo Retry2
        Exit Sub
    End If

Het is vast niet moeilijk ik denk alleen te moeilijk.
 
In je stukje code is niet te zien wat NAAM en sn4 zijn en dan is het lastig maar probeer dit eens:
Code:
Retry2:
    MyValue1 = InputBox("Naam")
    NAAM = sn4
    
    If MyValue1 <> NAAM Then
        If MsgBox("Het door u opgegeven Naam is fout!" & vbCrLf & vbCrLf & "Wilt u opnieuw proberen?", vbCritical + vbRetryCancel, "Naam  Fout") = vbRetry Then GoTo Retry2
    Else
        Sheets("ww").Range("A1").Value = MyValue1
        iMens4 = ThisWorkbook.Sheets("ww").Range("A1")
        sn4 = Application.WorksheetFunction.VLookup(iMens4, Sheets("ww").Range("B:C"), 1, False)
    End If
 
Controleer in de code of A1 <> ""
Daarna controleren of sn4 een waarde krijgt, maar dat kan je beter met:

Code:
sn4 = application.match([COLOR=#3E3E3E]iMens4, Sheets("ww").columns(2),0)
if isnumeric(sn4) then ......[/COLOR]
 
het probleem is gewoon dat als ik de Inputbox toch niet wil gebruiken dat hij een fout geeft plaats van naar het einde van de sub te gaan
 
If Then Else

Code:
If MsgBox("Het door u opgegeven Naam is fout!" & vbCrLf & vbCrLf & "Wilt u opnieuw proberen?", vbCritical + vbRetryCancel, "Naam  Fout") = vbRetry Then GoTo Retry2 Else exit Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan