Hulp gevraagd bij clonen via Macrium Reflect

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
111
Hallo, ik heb op een Lenovo laptop de interne HD (SATA 240Gb). gekloond (alle partities, dus ook systeemherstel enz. zie bijlage) naar een M2 van 512Gb. Ik had tijdens het instellen van de kloon de schijf al moeten vergroten maar heb dat niet gezien, ik dacht dat het allemaal automatisch ging. Nu is het klonen wel goed gegaan maar ik mis nu 342Gb aan ruimte die ik niet kan gebruiken. Nu wil ik echter de nog resterende ruimte op de M2 aan mijn C-partitie toevoegen maar zie geen mogelijkheid dat voor elkaar te krijgen binnen windows of met behulp van Macrium Reflect. De 342Gb die beschikbaar is kan niet geselecteerd worden. Wie kan me uitleggen hoe ik dat alsnog kan corrigeren zonder alles opnieuw te moeten doen?
 

Bijlagen

  • MacriumFeflect.png
    MacriumFeflect.png
    189,1 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Veel kloon programma's doen dat netjes. Met Macrium had ik na een kort gebruik geen goed gevoel.
Je hebt de oude ssd nog? Neem aomei backupper free en begin opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Dankje route66 voor je reactie. Ik zou opnieuw kunnen beginnen maar de kloon M2 draait alweer een paar weken en er staat diverse nieuwe data op die bewaard moet lijven. De laptop draait in een zakelijke omgeving dus ff opnieuw lukt niet. Er moet toch een mogelijkheid zijn om de niet gebruikte ruimte alsnog toe te voegen aan een parttime? Partijion Magic misschien?
 
Ok... vermeld zoiets meteen erbij een volgende keer... das handig voor de helpers..

PM kan (al je er vertrouwd mee bent..; moet echt mogelijk onder en Linux boot usb stick oid) of minitools onder Windows.
Vind trouwens de schijfindeling rommelig, hoe kan dat?
Waar komt die 16 MB kleine partitie vandaan.

BTW: jouw data moet je zo wie zo backuppen... als dit nl mis gaat...
Resizen is een van de mest riskante jobs....
En je moet dus de RE partitie aan 2 kanten gaan schuiven anders krijg je de vrije ruimte niet naast jouw windows partitie.
Das ook de reden waarom het onder Windows zelf niet lukt... en Macrium kan het dus ook niet.
PM zou het moeten kunnen, maar zoals gezegd... data risk loss.... you nver know.... dus backuppen...
Tja.... als je toch (2x....) backuppen moet van de data van ene paar weken... kun je net zo goed Aomie Backupper Free gebruiken en de oude opnieuw klonen en na afloop de data terug zetten...
Als het dan goed is ben je in een keer klaar (op de data na terug zetten...)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb op een Lenovo laptop de interne HD (SATA 240Gb). gekloond (alle partities, dus ook systeemherstel enz. zie bijlage) naar een M2 van 512Gb. Ik had tijdens het instellen van de kloon de schijf al moeten vergroten maar heb dat niet gezien, ik dacht dat het allemaal automatisch ging. Nu is het klonen wel goed gegaan maar ik mis nu 342Gb aan ruimte die ik niet kan gebruiken. Nu wil ik echter de nog resterende ruimte op de M2 aan mijn C-partitie toevoegen maar zie geen mogelijkheid dat voor elkaar te krijgen binnen windows of met behulp van Macrium Reflect. De 342Gb die beschikbaar is kan niet geselecteerd worden. Wie kan me uitleggen hoe ik dat alsnog kan corrigeren zonder alles opnieuw te moeten doen?

Schuif de partities op naar rechts en vergroot erna de C: partitie, die ruimte is nu unallocated space.
Kan met Minitool.
https://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Of even overnieuw beginnen zoals al was gezegd.
 
Opgelost

@Route66: Bedankt voor je reactie maar ik heb gekozen voor de minitool die Lange Pier voorstelde en het is gelukt. Het heet minitool maar het is een pakket met heel veel mogelijkheden en bovendien freeware. Allebei bedankt voor jullie hulp. :D

Issue solved.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan