• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleinste waarde, die gelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

veldi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2019
Berichten
5
Bij het spelen van 3 partijen, worden de 2 hoogste geteld. In mijn bestand heb ik bepaald in kolom W wat de slechtste partij is. In AA, AB en AC moeten de 2 hoogste overgebleven partijen vermeld staan. Echter wanneer de slechtste partij 2x voorkomt, zie bij nr.4, dan wordt deze ook weggehaald. Hoe moet is dit aanpassen, om altijd de 2 beste partijen over te houden?
 
In W2
Code:
=MIN(P2:R2)
en doorvoeren naar beneden.
In AA2
Code:
=ALS(P2<>$W2;P2;"")
en doorvoeren naar rechts en daarna naar beneden.
 
Bij het spelen van 3 partijen, worden de 2 hoogste geteld. In mijn bestand heb ik bepaald in kolom W wat de slechtste partij is. In AA, AB en AC moeten de 2 hoogste overgebleven partijen vermeld staan. Echter wanneer de slechtste partij 2x voorkomt, zie bij nr.4, dan wordt deze ook weggehaald. Hoe moet is dit aanpassen, om altijd de 2 beste partijen over te houden?


Ik had geen goede bijlage toegevoegd, De formules, die er al in zaten waren niet meegenomen. Bijgaand: Een nieuw bestand.
 

Bijlagen

  • testbestand.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Met ongeveer dezelfde formuleopbouw en logica die je al had.
In AA3
Code:
=ALS($W3=P3;ALS(AANTAL.ALS($P3:P3;$W3)=2;P3;"");P3)
 
Laatst bewerkt:
Bekijk de formules in AB en AC eens.

De formule in AA is blijven staan.
 

Bijlagen

  • testbestand veldi_2.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 30
@Alphamax

Gaat alleen nog mis bij 3 dezelfde scores daarom:

Code:
=ALS($W3=P3;ALS(AANTAL.ALS($P3:P3;$W3)[COLOR="#FF0000"]>1[/COLOR];P3;"");P3)
 
Ik heb de formule van Alphamax ingevoerd. Het gaat nu goed zover. Met 3 dezelfde partijen dus niet.

Ik heb nu de laatste code ingevoerd van Willem.
Volgens mij gaat het nu helemaal goed.

Hartelijk bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan