• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA; een variabele in een .Range() functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvdp314

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2019
Berichten
10
Hallo allemaal,

Het leek me vrij eenvoudig voor mekaar te krijgen. Ik wil een door de gebruiker gedefinieerde cel als celverwijzing in een .Range() functie gebruiken. Hieronder mijn module:

Excelvraag.png

Het uitvoeren van deze module door het aan een knop toe te wijzen geeft echter een foutmelding (1004: door object gedefinieerde fout). Als ik hierin in Range rCell vervang door een vaste cel of reeks, zoals "Y15" werkt de module wel naar behoren. Ik heb tevens geprobeerd om Range("rCell") te typen, maar tevergeefs. Ik heb een tijdje rondgezocht op het internet om hier een oplossing voor te vinden, maar ik kan nergens iets vinden. Zie ik iets over het hoofd? Is er misschien een andere manier om mijn doel te bereiken?
 
Tim,

welkom op helpmij.nl.

Het is een goede gewoonte om i.p.v. een plaatje een excelbestand als voorbeeld te posten.
 
Hoi Haije,

Dat is goed om te weten! Dat onthoud ik voor de volgende keer.
 
Als ik dit invoer krijg ik ook een foutmelding (438: deze eigenschap/methode wordt niet ondersteund door dit object)
 
Lees #2 nog eens.
 
Zo?
Code:
Sheets(i).Range(rCell.Address) = 250
 
Dat werkt inderdaad! Ik ben vrij nieuw met VBA, dus niet gek dat ik zoiets kleins over het hoofd zie. In ieder geval erg bedankt!
 
of
Code:
Sub TestRange()
  On Error Resume Next 'voor als er op cancel geklikt wordt
  Application.InputBox("Enter Range", "Range", , , , , , 8) = 250
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan