uploaden extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
63
hallo

Nieuwe PC, alle bestanden, programma's, mail overgezet enz. Nu blijkt dat uploaden vanaf de nieuwe PC extreem traag gaat. Getest met paar online snelheidstests: download 115 / 124 MBps, upload 0,2 / 5 MBps (meestal 0,2...).

Oude PC staat er nog naast: resp. 15 en 13 Mbps. Dat downloaden gaat dus prima, maar dat uploaden is een drama. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik hoop niet dat ik terug naar de winkel moet....

vr.groet
Mark

PS ik weet niet of dit het juiste subforum is?
 
Hoi,
Zonder specificaties v.d. pc is er weinig over te zeggen.
 
Over de WiFi uploaden toch? De bedrade verbinding meet voldoende?

Hier zal je de driver of firmware opnieuw moeten installeren en de juiste dus nieuwste versie ervan. Computers hebben chipset drivers, die je zeker niet moet vergeten.

Stuurprogramma's voor WiFi, die vaak meekomen met netwerk kaarten, zijn vaak slecht geschreven en systeem belastend. Window kan WiFi zelf ook aansturen. Kopieer de juiste map (Windows versie en 32 of 64 bits) met driverbestanden. Haal bij Programma's en onderdelen het WiFi stuurprogramma weg en bij Apparaatbeheer de drivers. Na een minuut zal nieuwe hardware gedetecteerd worden en je kan Windows dan de map met de drivers aanwijzen, deze bevat minstens een .inf bestand maar voor dit doel geen programma bestanden. Windows Wireless service zal trouwens ingeschakeld moeten staan en dat is meestal zo.

In het systeemvak van de taakbalk kan behalve een WiFi stuurprogramma ook een geluid stuurprogramma staan en bij gebruik van gewoon stereo geldt daarvoor het zelfde.
 
hallo

specificaties PC in de bijlage.

Alfred2:
idd via wifi. Kabel heb ik nog nu geprobeerd. Gelukkig lag er nog 1 op zolder. Het scheelt nu down / upload: 95 / 14 Mbps, alleszins redelijk!
Het heeft dus met de wifi te maken. Dat is dus stap 1.
"Kopieer de juiste map (Windows versie en 32 of 64 bits) met driverbestanden."- welke map is dat dan, waar vind ik die?
 

Bijlagen

  • Doc2.docx
    150,5 KB · Weergaven: 20
Welke map? De driver bestanden die je van de fabrikant kan downloaden. Vaak is er een CDRom bij de computer waar je het met verkenner op kunt vinden. Voor ieder besturingssysteem is er een driver map.

Het installatieprogramma is een uitvoerbaar bestand zoals Setup.exe en vanaf een moederbord CDRom kan je dit gewoon via het menu wat verschijnt starten. Windows zelf de installatie laten verzorgen is natuurlijk een tweede keuze en je krijgt de zelfde drivers alleen geen stuurprogramma.
 
ok, geen cd-rom bij pc gekregen. Alles fijn vooraf geinstalleerd…
Hoe kom ik er achter welke driver bestanden ik moet downloaden?
 
op site van Intel driver gevonden voor Intel® Wireless-AC 9462, installatie uitgevoerd, ook stuurprogramma bijgewerkt. Nog geen resultaat...
 
Bijlagen open ik zelf niet. Is het een computer met een eigen WiFi mogelijkheid dan zal de driver/stuurprogramma of CDRom met alle chipsetdrivers te downloaden zijn bij; in geval van merkcomputer die een model naam heeft, de fabrikant en in geval van een computer die een samengestelde kloon is de fabrikant van het moederbord. Kijk bovenaan in de lijst van Open Hardware Monitor om de naam van het moederbord te zien en zoek drivers bij de fabrikant dus niet op driver sites of met driver zoek programma's.

Zou de WiFi op een insteekkaart zitten, waar vaak ook een kleine antenne op zit, zoek dan het merk en nummer binnen Windows bij Apparaatbeheer. Hier zou het te vinden moeten zijn onder Netwerkadapters. Of er al een stuurprogramma draait dat zie je in het systeemvak en dus bij Programma's en onderdelen.

Ik hoop niet dat er voor enkele functies geen driver of software is voor de Windows versie maar daar kom je zo snel achter.
 
In de handleiding van het moederbord staat welk M2 slot type de computer heeft. M-Key of A-Key of E-Key. Dat moet overeenkomen met dat van jou kaartje.

Buiten dat, er hoort een bracket met twee antennes bij dit kleine kaartje. Als het in een korte sleuf gestoken zit en niet gesoldeerd werd, dan is ruilen een mogelijkheid waarbij je kan kiezen voor een PCI-E kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan