Gegevens onder voorwaarden kopiëren naar een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik zit even met het volgende dilemma. Ik heb een programma waar ik mijn boekhouding in doe. Nu komt het regelmatig voor dat ik dezelfde boeking moet doen en dus iedere keer de hele regel opnieuw moet vullen, volgens mij kan dat slimmer.

Nu had ik gedacht om een extra werkblad ("Voorbeeld boekingen") aan te maken waar ik voorbeeld boekingen in zet. Het snelst om deze te vullen, is vanuit mijn administratie (werkblad "Mutaties") door op de knop "Herhaling" te drukken en dat deze de (actieve) regel vanaf kolom C t/m P kopieert naar werkblad "Voorbeeld boekingen".

Hierbij dient het systeem echter eerst te kijken of de omschrijving vanuit kolom D zich al in kolom A van het voorbeeld werkblad bevindt, zo ja, dan moet deze regel overschreven worden, zo niet, dan moet deze als nieuwe regel toegevoegd worden.

NB. er is een code aanwezig die automatisch het werkblad "Mutaties" vult wanneer de omschrijving (kolom D) overeenkomt met de omschrijving (kolom A) vanuit het werkblad "Voorbeeld boekingen". Helaas is het mij niet gelukt om deze code aan te wenden om het omgekeerde te verrichten.

Alvast heel erg bedankt.

Robert
 

Bijlagen

  • Zoeken en kopieer voorbeeld.xlsm
    409,7 KB · Weergaven: 29
Komt dit in de buurt?
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  With Sheets("Voorbeeld boekingen")
    If WorksheetFunction.CountIf(.Columns(1), Sheets("Mutaties").Cells(ActiveCell.Row, 4)) > 0 Then
      .Columns(1).Find(Sheets("Mutaties").Cells(ActiveCell.Row, 4), , , 1).Resize(, 13).Value = Sheets("Mutaties").Cells(ActiveCell.Row, 4).Resize(, 13).Value
    Else
      .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 13) = Sheets("Mutaties").Cells(ActiveCell.Row, 4).Resize(, 13).Value
    End If
  End With
[/FONT]
 
Hoi Jack,

De code komt niet alleen in de buurt, hij werkt ook nog eens perfect...ik ben jou hier ontzettend erkentelijk voor...super bedankt.:thumb::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan