• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data inlezen vanaf een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unit1

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2018
Berichten
18
Goedendag,

Ik ben al enige avonden aan het stoeien met een lookup table en een pulldown menu.
De situatie die werkt is nu alsvolgt:

Op tab1 staat een pulldown menu op cel A5. Afhankelijk van de keuze van het pulldown menu wordt een
naam gelezen uit cel L3 tot en met L5 en haalt de overeenkomstige waarde op uit cel M3 - M5. Deze waarde wordt vervolgens in cel C4 geplaatst.

Dit werkt dus goed. Maar nu wil ik mijn tabel uitbreiden en verplaatsen naar tab2, en dit krijg ik niet werkend. Er verschijnen foutmeldingen
en of N/A in het veld.

Samenvattend, het bestand dat nu is bijgevoegd werkt, maar ik wil de cellen L-M met inhoud verplaatsen naar Tab2

Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven ?

Dank,

Johan
 

Bijlagen

  • TestBestand.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 14
werk met benoemde bereiken, en zonder samengevoegde cellen.
 

Bijlagen

  • TestBestand Ditzel.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 24
Hartelijk dank emields.
En bedankt voor de snelle reactie.
 
Je kan beter gebruik maken van een echte tabel. Het voordeel hiervan is dat het bereik automatisch aangepast wordt. Versie afhankelijk is het niet eens meer nodig om een gedefinieerde naam aan te maken.
 

Bijlagen

  • TestBestand (1).xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 36
VenA,

Dank voor de reactie. Het duurde even voordat ik het verschil zag, maar het is ju duidelijk. Ik heb van mijn data nu een echte tabel gemaakt en dit werkt nu perfect. Bedankt voor je reactie en hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan