Data van derden naar MySQL via JSON API

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
Hoi,
Wij gebruiken momenteel een boekhoud pakket in de cloud. Tevens hebben wij nog een interne "applicatie" in MS Access waarbij de data in MySQL staat. Nu wil ik eigenlijk data ophalen uit onze boekhoud pakket in de cloud en in de MySQL database hebben voor mensen om dit in onze applicatie in te zien.
IN de cloed bieden ze een mogelijkheid tot gebruiken van een JSON API. Heeft iemand tips waar ik informatie kan vinden om dit te relaiseren? Of iemand die me wil helpen?
Bedankt.
Jêsse.
 
Heeft het boekhoudpakket in de cloud geen gedocumenteerde API?
 
Er komt in ieder geval programmeerwerk bij kijken waarbij ik PHP aanraad. Met json_decode() in PHP kan je de JSON string uitlezen.

Maar als je niet echt ervaring hebt met programmeren lijkt mij het beste om bij het begin te beginnen of om het uit te besteden.
 
Oké, goed dit te weten. Uitbesteden, klinkt logisch. Sta jij hiervoor open PHP4U?
 
Helaas. Ikzelf ben al druk bezig met andere projecten en mijn eigen werk.
 
Ik sta er voor open,

U moet eerste weten van waar naar waar u spreekt van access en mysql vermoedelijk mssql en webapplicatie mysql.
cloud kan ik beschrijven als documentspace of als webapplicatie of gewoon website.

Kan je eens kijken of je ergens een upgrade kan doen op een coppy van je database naar mysql8 er zijn wat toeters en bellen bijgekomen die handig zouden zijn.

DUS EERST
access => mysql
of
access => mssql => mysql
of
access <= mysql
of
access <= mssql <= mysql
of

Volledig synchroniseren (met alle bijkomende problemen met dubbele aanpassingen overschrijven van kennis ectra)

Je kan ook access eruit smijten en alles overzetten naar mysql (dan spaar je lecenties uit)(een beterbeveiligde mysql is ook betalend maar dat erbuitengelaten)

Het kan eenvoudig maar denk ook aan cronjobs (dit wil zeggen dat er een taak op de server bij een bepaalde tijdseenheid loopt)bvb elk uur zal er dit gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan