• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin91

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
15
EDIT: Opgelost dankzij gebruiker gast0660, veel dank!

Deze in de ThisWorkbook module.
Blad1 vervangen door de naam van jou blad.
ww vervangen door uw wachtwoord.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Protect Password:="ww"
End Sub



Beste Excel Wetenschappers,

In het kader van transparantie, wil ik het mogelijk maken om tussen verschillende functies een sheet te delen.
Voor iedereen is alle informatie dan zichtbaar. Het is echter niet de bedoeling dat alles aanpasbaar is.

In de bijlage staan een aantal cellen grijs gearceerd. Het is de bedoeling dat deze cellen ter alle tijden aangepast kunnen worden.
Bij het bewerken van een andere cel, wil ik een pop-up creëren welk om een wachtwoord vraagt.
Het personeel blijft dan vrij om de grijze cellen in te vullen, terwijl het management met het invoeren van een wachtwoord de overige inhoud ook kan aanpassen.

Via Blad Beveiligen kan dit, met als resultaat dat na één keer het wachtwoord in te vullen, het wachtwoord niet meer van toepassing is.
Ik zie graag éénmalig een prompt voor een wachtwoord bij de eerste keer bewerken, waarna het prompt daarna pas weer komt wanneer de sheet opnieuw word geopend.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe kan ik dit bereiken? Mijn zoektocht loopt helaas dood.
 

Bijlagen

  • Proefblad.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Deze in de ThisWorkbook module.
Blad1 vervangen door de naam van jou blad.
ww vervangen door uw wachtwoord.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Protect Password:="ww"
End Sub
 
Is dit de bedoeling ?

Paswoord = Secret
 

Bijlagen

  • Proefblad (1).xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan