usb poort werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote beer

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
355
goedenavond, hier een vraag, mijn 3 e usb poort werkt niet?
als ik bv een muis erin doet brand wel het lampje!
als ik er een extra harde schijf op aansluit hoor je wel de motor , maar niet te openen .
Het is een lonovo 500-15ISK Laptop (ideapad) - Type 80NT is ongeveer 4 jaar oud, wat te doen, er is eventueel een udate vd bios?
weet niet of de vraag goed staat .
,
 
Heb je al geprobeerd die externe harde schijf op een andere usb poort aan te sluiten?
Misschien ligt het probleem aan die harde schijf zelf.
Ik zou aanraden als het niet aan die harde schijf ligt, om dan die usb poort alleen voor de muis te gebruiken.
 
Zoals ik het lees, gaat van de muis wel het 'lampje' branden maar werkt die niet en van de harddisk hoor je de motor draaien, maar is die niet zichtbaar/benaderbaar in verkenner.

Als je geen uitroep/vraagtekens in het apparaatbeheer hebt staan vrees ik dat één van de datakanalen(aansluitingen in de stekker) defect is, dat zijn andere dan de voedings aansluitingen.
Weet niet of beide aangesloten apparaten USB 3 zijn, maar je zou kunnen proberen of een USB 2 apparaat nog wel werkt, dat zijn weer aparte aansluitingen in de stekker.
 
Laatst bewerkt:
Lampje muis brandt wel, maar er mist info wat de muis verder wel of niet kan.
Mijn.. autofill... ;) suggereert dat de muis het verder niet doet... maar dat lezen we nergens.....
Verwijder de USB drivers eens bij appraatbeheer en herstart eens.

Tav de externe harde schijf, een oud type geen SSD: mss trekt ie toch teveel stroom.
Sommige externe harde schijven hebben een speciale connector waarmee je de stroom uit usb poorten kunt halen.
Die hebben we hier ook. Op sommige systemen red je het dan net met een usb3 poort ... maar soms ook net niet...
 
Heb je al geprobeerd die externe harde schijf op een andere usb poort aan te sluiten?
Misschien ligt het probleem aan die harde schijf zelf.
Ik zou aanraden als het niet aan die harde schijf ligt, om dan die usb poort alleen voor de muis te gebruiken.

de harde schijf werkt wel op de andere usb poort , en de poort die "stuk"is werkt alleen het lampje vd muis .

USB 3.0 driver is geinstalleerd?
En welke Windows?

het is windows 10pro. en usb 3 drivers, geen idee, alles herkend door windows en de muis werkt wel op andere poort , de poort aan de rechter zijde werkt niet meer, ook al eens drivers verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem een of andere windows PE of Linux live boot usb stick en als het dan niet werkt met de muis dan is de poort stuk. In dat geval kan de disk zeker niet werken..
 
Neem een of ander love boat.:D

Het zit soms verborgen in de uitleg.
als ik bv een muis erin doet brand wel het lampje!
De muis werkt, je kan ermee klikken enz... ?

1 als ik er een extra harde schijf op aansluit hoor je wel de motor , 2 maar niet te openen
1 Volgens mij werkt de USB dan.
2 Waar niet te openen. In de Verkenner de schijf niet zichtbaar volgen mij ?
 
Laatst bewerkt:
Neem een of ander love boat.:D

Het zit soms verborgen in de uitleg.

De muis werkt, je kan ermee klikken enz... ?


1 Volgens mij werkt de USB dan.
2 Waar niet te openen. In de Verkenner de schijf niet zichtbaar volgen mij ?

Zeker weten van niet, heb hier een Asus laptop staan met precies hetzelfde probleem, alles wat je erin stopt krijgt stroom (dus 'lampje' aan, motor opspinnen enz.) maar als het een USB 3 apparaat is doet die het verder niet, stop ik een USB 2 apparaat in de poort werkt alles goed, conclusie de USB data connectie komt niet tot stand, dat zijn namelijk andere contacten als die van USB 2 (USB 2 gebruikt alleen contacten 1 t/m 4 en verzorgt ook de voeding, USB 3 gebruikt ook nog de contacten 5 t/m 9)
Bij een gedeeltelijke uitval van een USB 3 contact zal de pc het apparaat wel herkennen als USB 3, maar door het niet volledig tot stand komen van de data connectie kan de pc er verder niks mee.
 
voel me wel oud als ik dit lees, hier zijn dus 3 usb poorten, de 2 linker doen het wel, en de rechtse niet, behalve gedeelte lampjes branden v d muis en de motor die zoemt vd externe harde schijf.
en usb 2 en of 3 zeg me niets, staat wel usb 3 op bovenzijde laptop.


er is eventueel een udate vd bios?
 
Laatst bewerkt:
Ja maestro. Heel mooie comfortabele uitleg.
Maar als de vragen zo comfortabel waren, zouden we ook met onze pet niet moeten achter slaan.
Je kan zo de vraag stellen: Als je veel wijn drinkt krijg je dan ook een bierbuik.
Voor mij is dat hier juist hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
https://windows10repair.com/nl/download-intel-usb-3-0-drivers-for-windows-10/
Driver update na een upgrade van W7 naar W10 werkt soms niet voor de USB 3.0 poorten, die voor USB 2.0 zitten in Windows maar voor USB 3.0 en hoger heb je de driver van de maker voor nodig, lijkt mij een Intel USB 3.0 host.

En de USB poort is gezekerd op de 5V toevoer lijn, als de poort stuk zou zijn heb je ook geen spanning erop staan.

Als je er niets van weet.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_serial_bus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan