usb poort werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al je apparaten op die poort worden wel voorzien van de nodige spanning lezende vanuit je verhaal.
Zoals eerder gezegd lijkt het een usb3 poort waar je problemen mee hebt.
Begin eerst eens met het verwijderen van de usb3 uit je apparaatbeheer.
Start daarna opnieuw op. Windows (win10) zal de usb drivers automatisch opnieuw installeren. Zo niet deze drivers bij de fabrikant ophalen (mogen ook win 8 drivers zijn).
Kijk tevens of je chipsetdrivers up to date zijn, soms geven die conflicten(gezien bericht #19).
Bestaat het probleem dan nog? Is er toch hardwarematig iets aan de hand.

Daarnaast werkt niet alle oudere usb apparatuur goed bij usb3. Met name herkenning.
Dat probleem herken ik helaas met mijn midi apparatuur en usb mixers.

Ik kan helaas de speccy link niet openen.
 
Laatst bewerkt:
in ieder geval bedankt voor je hulp,de link werkte hier net wel, deze poort heeft wel gewerkt en heb inderdaad verschillende items en muizen geprobeerd, ook de drivers al meerdere keren verwijderd etc.
ook de drivers bij merk vd laptop weg gehaald, dit staat bij de bios vh moederbord :BIOS Update for Windows 8.1 (32-bit & 64-bit), Windows 10 (32-bit & 64-bit) - 500-14ISK, 500-15ISK


kan daar het probleem mee opgelost zijn?
 
hoop dat ik alles goed hebt gedaan, staat er wel bij, en alles is abacadabra voor mij, kom nl uit een tijd dat er geen tv waren.
 
De oplossingen staan er ook:
Snelle oplossingen voor onbekend USB-apparaat in Windows 10
En... wat is het resultaat?
 
ondertussen al weer paar dagen verder, het werk niet, zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd, deze installatie heeft al mijn partities verwijderd, dus hoop kwijt, zet het voorlopig in de ijskast.
Iedereen bedankt voor jullie hulp, wanneer het toch opgelost is roep ik met hoe !
 
ik neem aan dat je toch wel eerst een back-up gemaakt hebt? Minimaal van belangrijke bestanden. Anders graag iets duidelijker zijn.
Jammer dat een herinstallatie niks gebracht geeft dan lijkt het toch kapotte hardware te zijn, die usb poort.
 
helaas is dom geen backup, is ergens iets fout gegaan, waarschijnlijk iets over het hoofd gezien, normaal ging de schone installatie alleen op c, nu alles verwijderd.
 
Tis gebeurd..
in een ander topic schreef ik dat usb problemen ook van de Win10 versie kon afhangen. Mss toch nog een optie voor jou. Hoe zou je het kunnen testen? BIjv met een Linux live usb stick of DVD. Moet nu weg. Straks ff een link plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan