Netwerk conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twan0330

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Berichten
40
Ik heb een probleem bij mij thuis.
Op de beneden verdieping staan een experiabox, een wifi-versterker (KPN), en een tv met een chromecast (benaming Chromecast1).
Op de boven verdieping heb ik ook een wifi-versterker (KPN), en ook een tv met een chromecast (benaming Chromecast2).
De wifi versterker (boven) is aan de experiabox aangesloten dmv een powerline verbinding.
Nu heb ik het voor elkaar om 1 groot dekkend wifi netwerk te krijgen.
Het afspelen van video's op de Chromecast1 gaat super, aangezien deze zich maximaal 1,5 (inclusief tussenmuur) van de versterker bevindt.
Het afspelen van video's op de Chromecast2 gaat lastiger, want deze bevindt zich ongeveer tussen de 2 versterkers in.
Met als gevolgd dat de chromecast continue aan het schakelen is tussen netwerken.
Wanneer ik bij Chromecast2 sta en een speedtest (wifi) uitvoer met Wifi-versterker (onder) klok ik +-5Mb/s, wanneer ik vanuit dezelfde positie een speedtest uitvoer wanneer ik met Wifi-versterker (boven) ben verbonden haal ik de 40Mb/s. Toch schakelen de Chromecast, laptops, tablets etc. om de zoveel tijd naar de wifi-versterker onder.

Mijn vraag is;
Is er een manier te vinden waardoor ik wel 1 dekkend wifi netwerk behoudt, maar ik Chromecast2 kan verplichten om continue verbinding te houden met mijn wifi-versterker op de boven verdieping?

* Het verplaatsen van de wifi-versterkers is echt geen optie
* Helaas is er gen MAC filtering mogelijk in de wifi versterkers
* Ik heb zelf nog wel een Asus RT-AC66U, en een EnGenius ECB350 liggen die ik (beide) in zou kunnen zetten.

Alle tips, adviezen en vragen zijn welkom!
 
In de Chromecast2 vertellen dat die het netwerk 'onder' moet vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan