automatisch sorteren naar juiste werkboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

ovanherc

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2019
Berichten
5
ik heb een aantal soort groenten,fruit,vlees...
deze zouden automatisch naar de het juiste werkboek moeten worden weggeschreven

kan er iemand mij helpen aub...

uiteraard gebruik ik deze voor andere doeleinden ;)

Hoe pak ik dit het beste aan ?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 24
Waarom wil je dit en wat zijn de andere doeleinden? Waarom zweeft jou data ergens in een bereik? Als je er een tabel van maakt met kolomkoppen dan kan je waarschijnlijk met een draaitabel ook een heel eind komen.
 
ben niet 100% vertrouwd met excel

eigenlijk wil ik gewoon data op een pagina zetten , die deze netjes verdeeld over verschillende werkboeken
 
Welkom op helpmij.:)
Een paar opmerkingen.
Je spreek over verschillende werkboeken , echter in uw voorbeeld zijn het werkbladen.
Hoe moet excel weten tot welke categorie een artikel behoort als je dit nergens vermeldt? Volgens mij bestaat er geen excel versie met ingebouwde glazen bol.
Dit gezegd zijnde, bedoel je zoiets?
Zie code en bijlage.
Code:
Sub dotch()
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo Fout
    Lr = Sheets("eet soorten").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
        For i = 2 To Lr
            Nm = Sheets(Cells(i, "A").Value).Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
            Rows(i).Copy Destination:=Sheets(Cells(i, "A").Value).Rows(Nm)
        Next
    Rows("2:" & Rows.Count).ClearContents
Exit Sub
Fout:
MsgBox "U heeft geen blad met de naam  " & Cells(i, "A").Value, vbCritical, "Fout"
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 

Bijlagen

  • naar meerdere bladen.xlsb
    24,2 KB · Weergaven: 33
zoiets bedoel ik zeker, kan ik de code zelf aanpassen ? of welk stuk kan ik zelf wijzegen in de code ?
 
Volgens mij zit er geen wachtwoord op en kan je dus zelf alles aanpassen. Reageer eerst even op alle zinnen die eindigen op een? Plaats een representatief voorbeeldbestand. Alles op losse tabjes zetten is vaak niet zo'n goed idee.
 
De data zou automatisch moeten worden verdeeld over de verschillende werkbladen.
in kolom F staat naar welk werkblad het zou moeten gaan, + ook de gegevens zouden moeten meegaan.
Data van kolom C & D is langer dan dit


test in bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje.xlsx
    165,5 KB · Weergaven: 25
Kolom B en F zijn dus niet van belang? En worden ook niet langer? VBA is maatwerk en dan moet je duidelijk aangeven wat waar staat en hoe het resultaat moet zijn. De basis staat al in #4 en is ook niet zo moeilijk aan te passen voor de meesten hier. In het voorbeeldje toch met een draaitabel en een slicer.

@gast0660, zijn de hondjes overleden?:shocked:
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje.xlsx
    260,2 KB · Weergaven: 26
kolom c en d zijn zeker van belang, deze data moet ook zeker in het juiste werkblad komen.
in de kolom iets komen er meer gegevens in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan