Drivers voor een Samsung 840 pro 128 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedenavond,

zit met een probleempje met een SSD schijf van Samsung 840 pro 128 GB

heb dus per ongeluk het systeem partitie samengevoegd met de andere partitie.

Dus nu het stuurprogramma kwijt.

Ben al de hele dag bezig om de juiste drivers te vinden voor deze SSD schijf.

Iemand een idee?

Vr. Gr.

Dutch
 
?? Windows herkent eigenlijk vrijwel alle harde schijven/SSD's automatisch.
Kan zijn dat jouw systeem beschadigd is... dan is het een kwestie van een image terugzetten of opnieuw beginnen.
 
hoi route goedenavond.

ben zelf zo stom geweest..@#$#$@

wilde alles er overnieuw opzetten, maar bij het opschonen van de ssd schijf per ongeluk het systeem partitie verwijderd

dus ben nu op zoek naar de drivers voor deze ssd

is er eentje van een paar jaar geleden dus alles is weer nieuwer
 
Bij het opstarten met de installatie usb stick wordt alles geregeld, automatisch of handmatig.
Waarom wil je het anders doen?
Dat eea niet herkend wordt kan omdat je hebt zitten te rommelen, kan gebeuren.
Uithuilen en opnieuw installeren?
Wat houd je tegen?
 
nee helaas niet.

probleem is windows staat er dus (nog) niet op dus kan niet veel.

moeten concrete drivers zijn.

maar lees net op https://forums.tomshardware.com/threads/samsung-840-pro-ssd-install-no-drivers.1754045/

dat het een (soort) software is. Deze moet geupdated worden, maar hoe flik je dat als windows er nog niet op staat

Heb inderdaad een samsung cd met deze software, maar dit pakt ie dus niet bij installeren v/d drivers
 
Je hoeft helemaal niks te "updaten".
Je moet alleen in je BIOS de IDE-instelling op AHCI zetten, dan presteert de SSD aanzienlijk beter.

Zoals @route99 al opmerkte:
als je boot van de installatie-usbstick doet Windows zelf alles voor je.
Tijdens de setup kiezen voor "Aangepaste installatie" en je krijgt een scherm met "Schijf-opties" waarin je ongewenste partities kunt verwijderen zodat er 1 grote "niet gepartitioneerde ruimte" overblijft.
Die selecteer je en klikt op volgende.
Als de installatie is afgerond kun je Samsung Magician downloaden en installeren om de SSD prestaties te optimaliseren en "Rapid mode" aan te zetten.
Gebruik de laatste versie van Magician van deze pagina en niet die gedateerde versie van de cd die je hebt.:thumb:
 
Ik heb het wel eens gehad dat een SSD niet herkend werd, maar dan hang je hem even in een andere pc ga je naar computerbeheer en daar staat ie eigenlijk altijd.
Dan formatteerde ik hem even en dan werkte het altijd.
Aangezien dezelfde Windows versie hem wel herkende lijkt het me geen driver kwestie, wat het exact was heb ik nooit uitgezocht, maar het is een simpele work arond.
En het trad maar zelden op dat het gebeurde.
Een driver toevoegen heb ik iig nooit gehoeven, dat was wel vaker in de SCSI tijd... a very long time ago....daar MOEST het juist vaak.
 
Goedemorgen,

Kwam er dus gisteravond achter dat er inderdaad geen drivers geïnstalleerd hoeven te worden.
Vond het al vreemd want op die CD van Samsung stonden dus geen drivers.
Staat wel onder Magician Software , de Samsung Magician Setup v3.2

Scrapheap, even voor de duidelijkheid, was bezig windows er opnieuw op te zetten.

Schijf C is m'n SSD schijf.

Drive C stond m'n windows op en D & E is een 2e schijf in tweeën gedeeld.

Heb een aangepaste installatie gedaan en de 2 partities van de SSD samengevoegd. Dit had ik dus niet moeten doen want één v/d 2 partities op deze SSD schijf was een systeem partitie.

Heb nu de 2e schijf afgekoppeld en als ik opstart (met windows CD) kom ik in de aangepaste installatie.
Hier ziet ie de SSD schijf als Schijf 0 partitie 1 Type Primair

Als ik vernieuw (om door te kunnen gaan) geeft ie het volgende aan: Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitielabel. OP EFI systemen kunt u windows alleen op GPT schijven installeren.

p.s. de update van die site is versie 3.1 terwijl op m'n cd de 3.2 staat!

Ahh gaat door, moet niet vernieuwen, maar gelijk volgende geven.

ff kijken hoe dit weer afloopt..

Dus werkt ook niet.
Hij mist het stuurprogramma, welke (begrijp ik) met een setup.exe file geïnstalleerd moet worden.
Onder stuurprogramma installeren, vindt hij hem dus niet. Ja logisch is een setup.exe file
Dit gaat dus pas als windows erop staat.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Drivers voor een Samsung 840 pro 128 GB
Ik begin eerst wat je vraagt. Het probleem is niet wat in de titel staat.

Hoe zet je windows terug op SSD.
Ik maak nu misschien een omweg. (Korte samenvatting)
Je gaat eerst je SSD propertjes moeten wissen en formateren, (uithalen en aan een ander computer koppelen).
Vergeet niet je voeding af te koppelen bij het uithalen SSD.
Terug plaatsen en windows erop zetten.
 
Goedenmiddag allen,

Daniel162,

Zat er aan te denken om m'n 2e schijf weer aan te sluiten en SSD los, vervolgens op 2e schijf windows 7 te zetten en dan de SSD weer aan te sluiten.

Als alles dan weer zou draaien, de setup van windows nogmaals uit te voeren. Ben alleen bang dat als ik de SSD weer aansluit het dan geen C/drive wordt..


pfff wat een gedoe.
 
De schijf waar Windows van draait is altijd c:\...
Ik snap je probleem niet.
Als je gewoon de setup van Win 10 start met alleen de SSD aangesloten en je volgt mijn eerdere aanwijzingen, dan heb je gewoon een lege SSD, die selecteer je en daar installeer je Windows op.
Tijdens de installatie maakt Windows zelf de nodige partities aan dus ook daar heb je geen omkijken naar.
 
Thanks Scrapheap,

Is me gelukt, maar gebruik W7.
Uiteindelijk gehele o partities verwijderd en overnieuw laten zoeken. En kon doorgaan :)

Ben geen fan van W10, teveel alles geregeld..
Allemaal bedankt voor het advies en hulp..

Duizelde me helemaal :) Maar heb er gauw last van ivm. een HB.

Fijne Pasen en nogmaals bedankt voor de hulp

Vr. Gr.

Dutch
 
Scraphead,

Toch nog een kleine vraag:

Je had het over het versnellen van de SDD schijf.

Je zei:

Code:
Je moet alleen in je BIOS de IDE-instelling op AHCI zetten, dan presteert de SSD aanzienlijk beter.

is dit nog steeds van kracht? ook na het installeren van Windows 7?
 
Geen punt, graag gedaan...
Wat betreft Windows 7, je weet dat de ondersteuning van beveiligings-updates hiervoor aankomend jaar ( 14 januari 2020 ) stopt...?
Windows 7 blijft dan wel gewoon werken maar lekken in het programma diegevaar op kunnen leveren bij bijv. internet bankieren, contact met de overheid etc, worden dan niet meer gerepareerd.
Daarmee wordt op den duur het gebruik van Win7 voor dat soort doeleinden riskant hoewel je dat ook niet moet overdrijven.
Met gezond verstand en een goede up-to-date virusscanner kom je dan alsnog een heel eind.

En JA, je kunt de BIOS omzetten van IDE naar AHCI zonder Windows opnieuw te installeren.
Hoe je dat doet lees je hier.

Fijn weekend en geniet van het mooie weer en je succes in deze :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Klopt, volgend jaar is het gebeurd met de updates van W7.

Maar als je alles goed bij houd en schoon houd kan je het nog een tijd uitzingen.

Laatste vraagje nog gelezen?

En wat zou je aanbevelen als virus scanner?
 
Berichten hebben elkaar gekruist.
Antwoord op je vraag staat hierboven.
Er is wel een register-ingreep voor nodig.
Als je dat niet aan durft moet je Windows opnieuw installeren nadat je de BIOS op AHCI hebt ingesteld......maar je weet nu hoe dat in z'n werk gaat :d

Ik gebruik zelf al 2 jaar de gratis virusscanner van Kaspersky, ben er uitermate tevreden over. :thumb:
 
Ok dus zou voor het windows erop zetten moeten gebeuren.

zal eens in de Bios kijken of ik het daar kan vinden.

Kaspersky is toch geen Rus hopelijk :)
 
ja, is het wel maar wordt zwart gemaakt in de media onder druk van de VS ( net als Huawei m.b.t. de nieuwe 5G netwerken ).
Dit waarschijnlijk omdat Kaspersky te goed is, ze hebben nl. een hele zwik spionage-tools van de NSA ( Amerikaanse geheime dienst ) ontdekt en dat doet natuurlijk pijn...
 
ok thanks.

ja die Amerikanen zijn link, maar vergeet de Russen ook niet.

ben 5 1/2 jaar getrouwd geweest met een Russische, dus weet inmiddels wel een beetje hoe het werkt :-(

ps. net ff gekeken in de Bios. zijn 6 Tabbladen
1e: Extreme Tweaker
2e: Main
3e: Advanced
4e Monitor
5e: Boot
6e: Tool

Onder welke zou die Ide moeten zitten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan