jack splitter 3,5 mm Audio adapter voor microfoon en hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lager latency is (alleen) interessant bij live monitoring (via software).
Hoge sample rates en lage latency zijn goede verkoop argumenten.
Of deze lagere latencys worden gehaald is echter van meer afhankelijk dat de interface alleen.
De Shure X2u is een audio interface welke u op een microfoon (het is geen microfoon) plugt.
Voordeel, het is niet ingebouwd in uw microfoon (u kunt deze dus ook nog altijd analoog gebruiken).
Wat ik er van vindt? Een dure interface voor wat u er voor krijgt.

Cubase (welk versie dan ook) is een prima DAW en de LE versie wordt inderdaad vaak gratis bij audio interfaces (niet bij de X2u) mee geleverd (als download na registratie).
 
jack splitter 3,5mm Audio adapter voor microfoon en hoofdtelefoon

Thanks. Oké. Het is duur maar wel handig met dezelfde mogelijkheden van een kast inbouw audio interface.
Lager latency is (alleen) interessant bij live monitoring (via software
Mag ik vragen wat je precies bedoelt met de bovenstaande zin?
Is dit een opname die je zelf inzingt of inspeelt met een muziek instrument? De Cubase Pro 10 zal zijn geld wel waard zijn maar is een duur grapje. Ik heb destijds Magic Music Maker gekocht voor een goedkope prijs, en deze beschikt ook over talrijke mogelijkheden met 8 opname sporen. Weet jij of de Cubase Pro 10 over samples beschikt, die de originele klanken van een echt instrument zoals een viool of trompet kunnen weergeven?
gilbert :)
 
Er zijn (gebruikelijk) twee maniren van monitoren wat u zingt of speelt.
1. via direct monitoring, dit is analoog dus geluid gaat wel naar computer maar u luistert er naar direct en niet via de computer (behalve wat afgespeeld wordt op de computer).
2. via de software op de computer, dit gaat dus eerst door de computer heen voordat het weer naar de hoofdtelefoon en kost tijd om te verwerken.
Bij 2 is een lage latency interessant omdat als deze hoog is u het geluid een fractie (te) laat hoort.

De meeste DAW's beschikken wel over standaard samples dat wel virtueel instrumenten (Alle versies van Cubase komen met Halion Sonic SE welke veel instrumenten bevat).
Echter er zijn ook een scala aan derde partijen virtuele instrumenten te koop (en te gebruiken in veel DAW's).
Voor de thuis muzikant zal Cubase Pro versie mogelijk niet in verhouding staan tot de prijs.
En anders is de mogelijkheid tot upgraden altijd mogelijk.
 
Nogmaals dank. Ik begin het goed te begrijpen.Alleen blijf ik op mijn honger of de virtuele samples van Cubase Pro 10 klinken zoals echte muziek instrumenten.En ja, als je al over de vorige versie van Cubase Pro 10 beschikt, is een upgrade interessant en goedkoper.Voor de thuis muzikant zal Cubase Pro versie mogelijk niet in verhouding staan tot de prijs. Heel juist. Kwaliteit moet betaalt worden,maar dan worden thuis muzikanten benadeeld in hun creatieve opnamen met mindere professionele samples. Alleen de muziek studio's beschikken over de dure samples die de juiste weergave van echte muziek instrumenten aankunnen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan