Internet via ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeringZH

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2017
Berichten
100
Op de pc zitten 2 OS systemen, nl. Windows10 en Linux Cinnamon 19
PC is aangesloten met een ethernetkabel uit het modem.

Onder Linux zijn er geen problemen met internet. Er is keuze uit Wifi en bekabeld

Onder Windows alleen Wifi en die kan soms erg traag zijn, vandaar dat er een kabel is aangesloten, maar die ziet Windows niet.
Hoe krijg ik Windows nu bekabeld. Modem al gereset en pc opnieuw opgestart, maar ik zie geen mogelijkheid om de kabel te gebruiken.
Iemand enig idee wat ik moet doen??
 
Normaal gesproken moet het direct werken, zodra de kabel erin zit. Heb je de kabel al getest? Veel drivers voor de netwerkfacititeiten zijn namelijk al ingebouwd, maar misschien heb je een toevalstreffer die dat niet heeft. Check daarom eens bij Apparaatbeheer of je geen waarschuwingsicoontjes of vraagtekens ziet.
 
Laatst bewerkt:
Dag, Eerst zou ik zeker maken dat er een geschikte driver voor de Windows 10 (32 0f 64 bits) geïnstalleerd is. Welke hangt af van wat voor chipset of adapterkaart je voor LAN aansluiting gebruikt. Beperk het zoeken tot fabriek sites, ofwel van de merkcomputer ofwel van het moederbord ofwel van de insteekkaart want driver-sites verspreiden rommel. Als er geen driver voor het netwerk is dan schaf je voor weinig een kaartje aan.

Controleer de installatie van de driver bij Apparaatbeheer. Een verkeerde driver heeft een uitroepteken in het kleine icoontje.

Stel een nieuwe verbinding in bij de desbetreffende optie in Netwerkcentrum.
 
#PHP4U
Zoals ik al aan gaf werkt het via deze kabel perfect onder Linux.

#Alfred 2
Geen fouten in Apparaatbeheer en het heeft gewoon gewerkt.
Ik ga voor alle zekerheid naar Windows om alles nog eens na te kijken.
 
Welke router heb je? Kan je via dat IP de webinterface ervan bekijken?
 
Het gaat hier over eenTele2 modem en daar kan ik gewoon inkomen, maar wat ik daar moet veranderen weet ik niet.
 
Hoe ziet je ipconfig /all eruit, zet hem eens hier neer.
Hoe is je DNS bij de wifi en bij de kabel ingesteld?
Terug zetten naar een goed herstelpunt al geprobeerd?
 
Eerst de Paasdagen maar eens afwachten. Misschien probeer ik het later nog weleens. Met Linux kan ik toch met internet werken.
Bedankt allemaal en goede Paasdagen.
 
Verplaatst van adsl naar windows 10
 
Sorry dat ik het verkeerd geplaatst had.
Er van uitgaande dat modem en kabel in orde zijn (werkt goed via Linux) heb ik in apparaatbeheer alle netwerkadapters verwijderd.
Na opstarten ziet Windows de kabel weer. Als ik nu een filmpje op Beleefdelente aanklikt dan blijft het rondje maar draaien maar het filmpje wordt niet geopend. Schakel ik over naar Linux dan wordt het filmpje direct geopend. Wat is het volgende wat ik moet doen om dit probleem ook weg te krijgen?
 
#Lange Pier

Geen succes. Er staat niet veel onder Windows op de pc, misschien doe nog een schone herinstallatie.
 
Staan bij elkaar 16 fixes voor netwerk en internet problemen en niets werkt?
En wat zegt de probleemoplosser van Windows?

Staat in apparaatbeheer (en in de UEFI/BIOS) de lanadapter wel op enabled en zijn de drivers recent?
 
Probleemoplosser van Windows is er gauw mee klaar: Probleemoplosser kan dit probleem niet oplossen.

Fixes gedraaid maar geen verbetering

Maar ja het is Windows he :evil:
 
...het heeft gewoon gewerkt.
Nog maar even weer tegen het onderwerp aanleunen. Windows 10 update automatisch de drivers wanneer dat niet bij update of individuele drivers wordt uitgeschakeld. UEFI firmware BIOS moet geschikt zijn voor Windows 10 en Windows 10 verandert ingrijpend met grote updates van het besturingssysteem. Als het heeft gewerkt dan is een systeemherstelpunt gebruiken misschien een uitkomst maar kijk eerst bij de uitgaveopmerkingen van de driver van welke datum dat die is.
 
Het heeft wel even geduurd, maar nu weet ik waar het aan ligt.
Ik gebruikte IE met Adblocker en dat geeft nu dus problemen. (Wat de precieze oorzaak is ???)
Edge als browser en alles loopt als een zonnetje....
 
Geen fouten in Apparaatbeheer en het heeft gewoon gewerkt.
Ik ga voor alle zekerheid naar Windows om alles nog eens na te kijken.
Het duurt even maar dan heb je wat...:cool::p:thumb:
De Kepner Tregoe methode zou hier echt op zijn plaats zijn... zoek de verschillen voor en na het probleem, dan volgt de oplossing meestal van zelf.........
Het vereist wel dat je er open voor moet staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan