• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

superscript superscript gebruiken met functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Hoi allemaal,

Ik wil graag in 1 cel waarin een som wordt gemaakt superscript toevoegen, ik heb een document met de naam ASCII _ ANSI karakter set die ik wel eens gebruikt heb voor de codes. =TEKST.SAMENVOEGEN(SOM(1+1);TEKEN(70)) wordt bijvoorbeeld 2F, dus kijkend naar het document ASCII _ ANSI karakter set zou het zo moeten zijn dat =TEKST.SAMENVOEGEN(SOM(1+1);" m";TEKEN(179)) 2 m³ wordt maar dat wordt het niet. weet iemand de juiste code? Ik ben trouwens alle nummers afgeweest in dit document en de ³ zit er niet tussen.

Edit: Ik kan =TEKST.SAMENVOEGEN(SOM(1+1);" m";TEKEN(51)) gebruiken maar het mooiste is dat kleine 'drietje'
 

Bijlagen

  • ASCII _ ANSI karakter set.pdf
    114,8 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Hoi edmoor,

met =TEKST.SAMENVOEGEN(SOM(1+1);" m";TEKEN(252)) krijg ik een heel klein tekentje, een soort komma.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan gebruik je kennelijk een andere tekenset.
Gebruik eens dit in A1:
=TEKEN(RIJ())

Trek die door tot aan regel 255 en kijk waar de ³ staat.
Dat nummer heb je dan nodig.
 
Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken, maar er staat geen ³ tussen. Ik wist niet dat er verschillende tekensets te gebruiken zijn, als iemand mij kan vertellen of/waar/hoe ik dat kan wijzigen hoor ik dat graag.
 
Werk je op Windows?
Op een Mac wordt een totaal andere tekenset gebruikt.
 
Kijk dan eens wat hier staat en speel daar eens mee:
attachment.jpg

Ik heb geen Mac en kan het dus niet voor je testen of verder bij helpen helaas.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt me al een heel eind op weg geholpen, ik wist niet dat dat op windows anders is dan op mac. Super bedankt!!
 
Het kan niet op een mac, maar ik denk dat het wel anders kan, dat ga ik zo posten.

https://home.kpn.nl/vanadovv/uni/Probl1.gif

Edit:

Ik zette een 3 neer in een cel, en maakte daar een superscript van, en gebruikte die als broncel voor de formule, ik hoopte dat de superscript dan overgenomen zou worden maar dat gaat ook niet goed. Jammer, vraag opgelost.
 
Laatst bewerkt:
In je plaatje staat inderdaad dat een Mac die tekens niet kan weergeven.
 
Plaats dat Mac Excel document met die superscript 3 eens hier.
Dat werkte wel?
Ik wil eens zien wat er dan achter de schermen in die cel staat.
 
Nee niets van wat ik probeerde werkt, maar ik wil best een bestand maken en voor je posten maar wat bedoel je precies?
 
Zet een 3 in een cel en maak deze Superscript.
Als dat wel werkt, plaats dan dat document eens hier.
 
Gedaan, ik zet gewoon een 3 neer, en ga naar opmaak => lettertype en maak er superscript van. Ik zag trouwens dat ik deze niet kan uitlijnen.
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Wat ik in gedachten had heb ik getest en werkt helaas ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan