samenvoegen excelbestand decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
56
In een Worddocument heb ik gegevens uit een Excel bestand samengevoegd. Na het samenvoegen zijn de getallen (uit Excel) echter met decimalen in het Word document terecht gekomen. Ik zou graag een afgerond heel getal in mijn Worddocument willen krijgen. Heb alle mogelijke celeigenschappen in Excel al veranderd, maar telkens krijg ik decimalen te zien in het Wordbestand. Ik denk dat er een instelling in Word nodig is om dit te realiseren?
 
Bij Samenvoegen haal je alleen de waarden op, nooit de opmaak Dus al was je nog jaren doorgegaan met aanpassen van de opmaak in Excel, het had niets uitgemaakt. Omdat instellingen niets te maken hebben met data uitwisseling tussen programma’s, hoef je daar ook geen tijd in te steken. :).
De oplossing is dus simpel: je moet de veldinstelling aanpassen. Ook velden hebben namelijk eigen opmaak parameters. Kwestie van rechtsklikken op het veld, en de eigenschappen aanpassen.
 
Octafish, hartelijk dank voor de snelle reactie. Heb inmiddels een andere oplossing gevonden in Excel met de functie =afronden.naar.boven.

Zit nu echter met een ander probleempje. In Word zie ik alleen nog maar samenvoegvelden die beginnen met {MERGEFIELD} bijvoorbeeld {MERGEFIELD "ov_GT"} Kan ook geen voorbeeld van het resultaat meer zien??
Hoe krijg ik dit weer rechtgezet?
 
Je hebt op <Alt>+<F9> gedrukt, en nun zien je dus de veldcodes. Nog een keer, en je ziet weer de inhoud. Overigens maakt het voor het samenvoegen niets uit wat je ziet.
 
Hoe makkelijk kan het soms zijn. Dank je wel Octafish, je hebt me wederom geweldig geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan