Update data van dropbox halen voordat programma start

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Een team gebruikt een applicatie dat men op de eigen PC heeft geïnstalleerd. De data van het desbetreffende programma krijgt regelmatig een update die op Dropbox wordt geplaatst. Alle teamleden hebben een Dropbox-account met leesrechten in deze Dropbox-map.
Ik overweeg een batchfile te maken die allereerst de data vanuit de Dropbox-map kopieert naar de lokale datamap van het programma kopieert en dan vervolgens het programma start.
Nu is het in theorie mogelijk dat de teamleden hun Dropbox op een eigen wijze hebben geconfigureerd, maar dat weet ik niet. Er is, voor zover ik weet, geen standaard set-variabele waarin het pad naar de Dropbox-data-map op de PC van de teamleden staat.

Hoe kan ik de applicatie starten vanuit de batchfile, zonder te weten of de gebruiker een 32-bits Windows of een 64-bits Windows heeft?

Hoe kan ik een en ander toch automatiseren?


Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Dropbox staat standaard in %HOMEPATH%/Dropbox
Of kijk hier:
https://help.dropbox.com/desktop-web/locate-dropbox-folder
onder het kopje:
How to programmatically find Dropbox folder paths

Het JSON bestand kan je met VBScript wel lezen.

De applicatie kan je starten door gewoon de naam ervan in te geven, incl. het pad waar deze staat.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel @edmoor,

Als de teamleden een persoonlijk Dropbox-abonnement hebben, kan dat inderdaad kloppen. In mijn geval heeft de map een andere naam, omdat ik een Dropbox Business-abonnement heb. Hoe kom ik achter die naam?

Het lezen van een JSON-bestand met VB-script is voor mij nog een raadsel. Dat ga ik nog onderzoeken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan