2 pc's op 1 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Ik heb 2 pc's welke ik op 1 monitor wil aansluiten , nu hoorde ik van een kvm schakelaar , gaat dit werken en welke moet ik dan hebben ?
Mvg
Hans
 
Laatst bewerkt:
Heb een kvm-switch van belkin. Werkt al jaren. Echter is al oud. Via Scroll Lock + pijl naar boven schakelt die over naar andere monitor.

- paarse aansluiting voor toetsenbord
- VGA
- muis met verloop voor USB
- groen voor geluid denk ik
 
Laatst bewerkt:
Of je hebt 2 ingangen op de monitor en je kunt kiezen.
Mij Rapsberry pi sluit ik aan op HMDI-1 en mijn gewone op HMDI-2.
Kijk of jouw monitor een keuze ingang heeft.
Een kvm kan problemen opleveren, dus als je hem on-line koopt en hij werkt niet kun je hem zonder gezeur terugsturen..... das in een fysieke winkel niet altijd makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
kvm-switch D-Link jaren gebruikt geen problemen.
 
wat @ route99 zegt: als je monitor meerdere ingangen heeft die je vanuit het menu kunt selecteren ben je er ook, dan heb je helemaal niks nodig :thumb:
 
Tis verschillend per pc... heb wel eens rampgevallen gezien waar van anderen zeggen geen probleem....
Heb ze zelf nog nooit door voldoende monitoren of eentje met meer ingangen.
Tis wel handig om te weten dat het niet altijd werkt...
Ben nu met de oude pc van mijn zwager bezig, voor hem een krijgertje.... een Medion uit 2009, loopt op zich met Win 10 prima (SSD).
Ben nu de oude schijf aan het schoonmaken via bootCD's met virusscans en dan via Linux ..
Jeetje wat is dit kreng beperkt in wat je mag booten, de ene Linux pakt ie wel de ander niet, of crasht erop.
Nog nooit eerder zo'n ramp meegemaakt
Zal aan de bios ondersteuning liggen, heb er al een aantal Trojans via een Linux boot scan eraf gehaald...
 
Hallo ,
Mijn monitor heeft inderdaad meerdere ingangen maar het lijkt mij toch handig om zo'n kvm-switch aan te schaffen echter er zijn er zoveel dat ik niet meer weet welke . Graag hulp .
Liefst een goedkope waar ik 2 pc's , muis , toetsenbord , printer en audio op kan aansluiten en kunnen switchen via het toetsenbord .
Mvg
 
Anderen maar tips geven, heb ze gemeden.
Mijn tip: koop hem via een webwinkel, bijvoorbeeld Bol.com kun je hem nog bij Appie Happie inleveren zonder kosten als ie niet goed is.
Is het budget echt een probleem koop je hem uiteindelijk daar waar het financieel past.
Bij Tweakers pricewatch staan ze , kijk de reviews daar ook.
 
Op de vraag
nu hoorde ik van een kvm schakelaar , gaat dit werken
Ja positief op geantwoord.
welke moet ik dan hebben ?
liefst een goedkope waar ik 2 pc's , muis , toetsenbord , printer en audio op kan aansluiten en kunnen switchen via het toetsenbord
Waar slaat dit op?

2 pc's welke ik op 1 monitor wil aansluiten.
Waarom googel dan zelf niet eens.
Edmoor geeft zelf aan "Daar zijn er nogal wat van".
Moeten wij een beslissing nemen in uw plaats. dat kan toch niet.
En een slechte kvm-switch bestaat niet, zijn vooraf getest.
 
Laatst bewerkt:
Ben het eens met TS. Gezien alle mogelijke verschillende typen aansluitingen is het een chaos geworden. Maar daar heb ik 20 jaar geleden al voor gewaarschuwd. Iedereen in deze branche verzint maar wat en de consument kan weer dokken. En vaak deugt het dan ook nog niet en moeten prijzen worden betaald die nergens op slaan. Nu zag ik bij Belkin een KVM switch die mij geschikt leek (mogelijk ook al weer verouderd) maar als je dan een verkoper gaat zoeken is die nergens te vinden en kost het je weer twee uur zoeken. Nee, bedankt! Het is allemaal rommel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo naar de prijzen kijk in de prijslijst die @route99 linkte, dan kun je voor dat geld bijna een 2e monitor kopen...
Dan ben je ook van het gezeur af en kun je beide pc's tegelijk gebruiken i.p.v. om de beurt..:rolleyes:
 
Idd en als het budget een probleem is er zijn voor relatief weinig geld zoveel prima 2e hands te koop. Mef 3 maanden garantie https://www.remarkt.nl/lcd-monitoren.html. De TS wil de kmv en als dat zo blijft dat tkch die bol.com 'm optie kijk wat je bevalt en stuur anders terug. Gebruik het tweakers lijstje of de aansluitingen kloppen en bestellen, nok terug brengen via appie happie das eenvoudig en kostenloos. Bevalt je er een houden lof terugbrengen en op zoek naar de goedkoopste of via MP kopen. Dus maak hier zelf jouw voorkeur werkwijze keuze.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan