meerdere homeplugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
312
beste mensen,

ik heb al jaren tevreden een homeplug tussen beneden en de streamer op de slaapkamer. Nu wil ik een tweede homeplug in de studiekamer. Moet ik dan ook beneden weer een homeplug ernaast doen? Of kan ik met één homeplug naast de router en vervolgens meerdere homeplugs op andere plekken in huis ook aansluitingen realiseren? Ik heb het geprobeerd en dan geeft de laptop aan: "ethernet 2 heeft geen geldige IP configuratie". Betekent dit dat ie een tweede homeplug ontdekt en dat als ik die een IP adres geef, of misschien de router reset, het dan wel werkt?

Ik vraag het maar eerst voordat ik allerlei rare dingen ga doen met mijn netwerk en als ondeskundige daarne uren bezig ben om het weer werkend te krijgen.

dank alsvast.
 
1 Home Plug aan de router is voldoende.
Zorg dat de laptop automatisch een IP adres krijgt en vul daar eventueel het Gateway adres in (Intern IP adres van je router)
IPv4.jpg
 
dank Edmoor,
Dat zou het makkelijker moeten maken. Maar toch wekrte het niet toen ik het probeerde, toen kwam de melding over een ongeldige ip configuratie.
Heeft dat ook iets te maken met de cd's die ik erbij gekregen heb? Ik heb dat eerste setje gewoon aangesloten en het werkte. En daarna nooit meer naar de cd's gekeken. Of moet ik dat invullen ergens in windows instellingen?
en dat gateway adres vind ik als ik inlog in de router?
 
Start een command scherm op een computer waar internet goed werkt en tik daar de opdracht IPCONFIG gevolgd door een druk op de Enter toets.
Dan zie je wat de IP configratie is, inclusief de Default Gateway.
Dat is het IP adrres van je router en daarin draait het programma dat de IP adressen uitgeeft (DHCP).
 
dank weer.
Ik wilde op zolder een experia wifi van kpn aansluiten. Via een homeplug.
Dan heb ik beneden naast de router met 3 aansluitpunten een homeplug, een nog twee devices met bedraadde aansluiting.
Om een extra homeplug aan te sluiten voor de experia wifi op zolder zou ik beneden een switch erbij moeten zetten maar als het met 1 homeplug aan de router ook kan dan is dat makkelijker.

Dan wordt het:
een homeplug beneden aan de router. Een homeplug voor de mediastreamer in de slaapkamer en een homeplug op zolder voor de extra 'experia wifi'
Ik kan dit zonder problemen zo gaan doen? en kan daar eventueel nog een derde homeplug bij? (de homeplug werkt als een switch dan?)
 
Ik weet niet welke home plugs je hebt maar zo zou het moeten werken.
Je kan zo'n plug inderdaad ook als een soort switch beschouwen.
 
als ik de plugs pair met een knopje dan wordt het beveiligde verbinding 1 op 1. een derde erbij werkt dan niet meer.
sitecom en devolo. die devolo zijn al jaren oud en hebben geen knopje om te pairen. dat moet met een cdtje. Geen idee hoe ik dan de devolo moet pairen met de sitecom. ik kan misschien via software van sitecom wel het wachtwoord achterhalen wat ze hebben aangemaakt tijdens het pairen? en dat misschien invoeren in de software van de devolo? Ga ik morgen eens naar kijken.
 
Verschillende merken homeplugs is geen garantie voor een juiste werking uiteraard.
Ze kunnen niet zomaar uitgewisseld worden omdat ze waarschijnlijk niet met elkaar kunnen communiceren.
 
de homeplugs worden best wel flink warm en de bedoeling is dat er een extra wifi punt op komt, dan staat die 24/7 warmte te produceren. Ik ga het nog eens overwegen of dit wel de juiste manier is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan