Beeldscherm maakt geen connectie (VGA / VGA met HDM conveter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
5.202
Hi,

Ik heb vanmiddag een game pc opgehaald voor het zoontje van een maat van mij. Wij hebben hem werkend gezien. Nu thuisgekomen probeer ik een eigen oud scherm aan te sluiten (HP LE2201w). Dit scherm heeft als enige aansluit mogelijkheid VGA.
Aangesloten via (onboard? VGA?) en via de grafische kaart middels een HDMI-VGA converter. Het vreemde is dat het scherm aansluiten via de converter op een laptop ook niet lukt, via VGA wel. De converter welke 1 dag oud is lijkt niet te werken.

Het scherm geeft aan 'VGA input: no signal' Hoe kan het dat de laptop wél via een VGA output werkt en de PC niet?

Nb, zowel de PC als het scherm werken (getest via andere mogelijkheden)

Foto achterkant PC: https://ibb.co/XCPryxg
Grafische kaart, NVIDIA Geforce GTX 1050
 
Merken en types mis ik, zoals HDMI-vga adapter, waarvan de meeste niet werken, alleen de echte omvormers, moederbord PC of merk en type daarvan.

Die adapter werkt dus niet maar indien je de onboard VGA wilt gebruiken zal in de bios de IPG op enabled dienen te staan, of beide, PEG en IGP.
 
Haal de videokaart er een uit en hang de monitor aan de onboard en kijk of je dan wel beeld krijgt, vermoed van niet maar toch.

Was in de veronderstelling dat er nog een monitor was maar dat is dus niet zo, zie je idd niets met die monitor.

Die adapter werkte wel aan de laptop?
Zo ja, dan is die alleen geschikt voor een HDMI onboard poort maar een beetje D/A omvormer kost al gauw een euro of 30.
B.v.
https://www.coolblue.nl/product/732237/sitecom-cn-350-hdmi-naar-vga.html
 
Dat van die videokaart kan ik nog proberen indd. Ben al 1,5 uur bezig om te onderzoeken of de converter we op de laptop werkt, helaas ook niet (lenovo G50, Intel grapicskaartje ....) Heb de drivers geupdate maar dat werkt ook niet. Verbaasd mij dat een VGA-HDMI converter niet gewoon doet watíemoet doen?
 
Ik heb er nooit eentje zien werken uit die prijsklasse, een beetje D/A omzetter zit, zoals die gelinkte, in een andere prijsklasse.

En zo'n converter werkt of werkt niet.

Maare, op de laptop kan er nu wel worden gegamed, ook via de monitor op de VGA poort?
 
In principe kan er indd worden gegamed via vga op de laptop, alleen zijn die specs zo matig dat gamen niet mogelijk is, vandaag de aankoop van de game pc. Zojuist ook op een andere laptop de converter geprobeerd maar daar werkt die combi ook niet.
 
Als dat zo is dan heeft het ook weinig zin om de onboard HDMI te gebruiken.

Zal morgen een goede adapter aanschaffen worden of een monitor met de goede aansluiting, miss. bij buren kennissen of 2e hands?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan