Dvd-spelers spelen niets meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

R4D4

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
55
Ik heb in mijn (desktop) pc 2 dvd-spelers zitten.
Bij apparaten staan ze netjes in de lijst.
Maar als ik er een dvd/cd in doe gebeurt er niets.
Hij blijft ‘leeg’.
Ik krijg geen foutmelding of code....enkel dat ik er geen medium te vinden is in de drive(s).

De pc draait op win10.



Enig idee hoe dit op te lossen is?
 
Kan je die cd/dvd's wel afspelen op een andere PC?
Zijn het zelf gebrande cd/dvd's, en welke leeftijd hebben die?
Want zelf gebrande schijfjes worden vanzelf slechter en na enkele jaren kunnen ze eventueel al niet meer leesbaar zijn.
 
Ik heb er verschillende geprobeerd (cd/dvd/origineel/gebrand...)
 
Als de DVD/cd niet bij u in Apparaatbeheer staat, Dit wil zeggen dat uw brander niet herkend wordt.
 
Ja, dat is het gekke....daar staan ze dus wel
 
Verwijder ze eens uit apparaatbeheer en herstart dan de PC.
Kans dat ze dan opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd worden.
 
Probeer dit van Edmoor en of
Geef eens antwoord op: Kan je die cd/dvd's wel afspelen op een andere PC?
 
Laatst bewerkt:
De oplossing moet niet het probleem worden dus systematisch te werk gaan. Het signaal gaat via kabeltjes naar een controller en beide kunnen hebben opgegeven maar de kabel kan gewoon los zitten. Als het een ouderwetse lint kabel voor PATA is dan kunnen ze beide op één zitten en de MAster / SLave / Cable Select jumpers verkeerd of de kabel niet met het kortste eind aan de drives. CS kan op de duur niet meer werken.

Controllers hebben verschillende groepen op het moederbord waarvan enkele aansluitingen stuk kunnen zijn gegaan. Wisselen van aansluitingen dus.

Windows 10 update automatisch drivers, behalve wanneer je dat uitschakelt, ofwel bij updates of bij afzonderlijke drivers. U kan kijken bij Eigenschappen van de drivers of de uitgave nieuw is. Drivers kan u inderdaad opnieuw willen installeren maar terug gaan naar een herstelpunt van systeemherstel doet de drivers en het register terug zetten. Happy multimedia
 
Verwijder ze eens uit apparaatbeheer en herstart dan de PC.
Kans dat ze dan opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd worden.

Dit was het!

Ze werken weer.

Bedankt! (ook de overige mensen voor het meedenken) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan