Update naar Android 9.0 terugdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik heb een Samsung Galaxy A6 2018 en deze had eerst Android 8.1 en heeft nu een update gekregen naar 9.0 (Pie). En qua interface vind ik het jammer, maar waar er een belangrijk probleem optreed is het volgende:

Ik heb ACR, een app om telefoongesprekken automatisch op te nemen, op mijn telefoon staan en sinds een weekje geleden de update kwam kan ik hier geen gebruik meer van maken, evenals alle andere apps die hetzelfde doen.

De reden dat ik oproepen op wil kunnen nemen is gewoonweg omdat ik dingen uit het gesprek vergeet, zoals wanneer je een telefoonnummer word gegeven en je verstaat het met noteren even verkeerd of met wie je hebt gesproken als het om een callcenter gaat.

Ik heb al een factory reset gedaan, maar hij voert gewoon de update opnieuw uit. Iemand nog andere suggesties om een update terug te draaien of tegen te houden bij een nieuwe factory reset?
 
Update naar Android 9.0 terugdraaien om telefoongesprekken automatisch op te nemen
Eens kijken in Instellingen? Om dit terug te activeren?

tegen te houden bij een nieuwe factory reset?
Automatische updates uitschakelen
 
Laatst bewerkt:
Dit kan je niet eenvoudig meer terugdraaien vanuit de telefoon zelf.
Maar met een paar tellen Googlen op 'downgrade android samsung' kwam ik dit tegen:

https://www.androidcentral.com/how-upgrade-and-downgrade-your-samsung-galaxy-phone

Wat je nodig hebt:
- Je smartphone, en de juiste modelnummer van (bel eens *#1234# voor meer informatie, en kijk naar je scherm)
- De juiste firmware
- Een USB-kabel
- Een computer met Windows, Mac of Linux
- Het computerprogramma ODIN
- De juiste drivers voor je USB, maar deze zitten als het goed is al in ODIN, of die geeft meer informatie hierover.
- Geduld

Maar het is een gevaarlijke operatie, en je hebt kans dat je jouw telefoon kan 'bricken' zodat het helemaal niks meer doet.

Als je twijfelt, dan kan je beter een expert inschakelen of naar het Samsung Service Center gaan.
Maar onthoud wel dat het je dan een hoop geld gaat kosten.
 
En een telefoon kopen met Android 7? Beetje duur grapje, want ik had deze telefoon pas, maar het is het me waard.
Kan ik er achter komen of die wel op 7 blijft draaien of hooguit een stapje maakt naar 8?
Want alle andere telefoons in huis zijn wel op hun eigen versies blijven draaien.

Ik ga mijn telefoon niet het risico te laten lopen om te "bricken", een voor mij bekend woord. Dus aan die toeren begin ik niet.
Het is wel jammer dat er zo word omgesprongen met wat al het eigendom is van mensen, zowel de telefoon als de software en dat zij in hun regeltjes kunnen zetten: wij behouden ons het recht voor om...bla bla bla.

Want de reden om in Pie die verandering te doen was privacy, maar aan de andere kant kunnen bedrijven met hun software wel alles opnemen en heb je zelf geen bewijs meer als er iets misgaat.

Even een kleine klaagzang. Maar goed, ik ga nog eens proberen om een factory reset te doen en updates gelijk uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan