Heb ik spyware ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Hallo forum leden. Ik wou van youtube een muziek stukje op mijn laptop downloaden. (wat niet is gelukt).
Nu krijg ik steeds maar popups in mijn beeld van www.flvto.biz dit is waarschijnlijk fout. Ik heb Malwarebytes laten draaien en ik heb deze nu in
quarantaine gezet maar hoe kan ik deze nu verwijderen Is er een gratis progje voor ?? hoe kan ik dit oplossen
e de waele
 
Super Anti-Spyware al geprobeerd?
 
Het is een reclame verdienmodel en geen malware downloader. Naar alle waarschijnlijkheid staat het bij add-ons van de Internet Browser en is het een zoekbalk of zoiets.

Zou u het bij add-ons in de browser instellingen niet kunnen vinden dan kan u AutoRuns van Sysinternals draaien om alles te zien wat er op de computer opstart. Onhandig is wel dat onbekende namen moeten worden opgezocht maar wanneer u een lijstje maakt van wat er te vertrouwen is dan wordt controle makkelijker.

Wat u in quarantaine heeft gezet dat is van de computer gehaald. Soms wordt het door het anti malware programma ook daar na verloop van tijd uit verwijderd.
 
MalwareBytes has a quarantine tab on the main menu that will display a list of all threats that have been detected and quarantined. From here, items can be deleted permanently or restored, thus removing the encryption and unlocking the file.
 
Ik heb nu de berichten die in de quarantaine staan verwijderd is dit voldoende.
Ik zou nu geen popups meer moeten krijgen als het goed is Ik ga het verder afwachten
Zal ik de vraag nu al als opgelost merken of even afwachten ??
e de waele
 
Geachte forum leden ,Ik denk dat ik er nog niet van af ben Als ik Crome opstart en ik ga dan later scannen op bedreigingen dan staan ze er weer allemaal in Dus als ik crome opstart komen ze mee naar binnen Wat kan ik nu nog doen ??
e de waele
 
Laat dan eens zien wat er aan bedreigingen wordt getoond.
 
Het is een "browser helper" zoals gesteld in bericht nummer 3.
 
In het kort, dat is: in Chrome naar het menu, het symbool van de drie puntjes, en "Meer hulpmiddelen." vervolgens Extensies en dan weghalen wat niet te vertrouwen is. Vervolgens bij Instellingen naar "Instellingen" en onder Zoekmachine naar Zoekmachines beheren.

In Windows naar Programma's en onderdelen. Daar ook weghalen wat ongewenst is. Voorbeelden staan op eerder genoemde site maar dat kan dus van alles en nog wat zijn.

Neem mijn advies ter harte en gebruik het programma AutoRuns om van tijd tot tijd zelf te zien wat er op de computer opstart. Succes
 
tjonge, dat is echt een criminele organisatie die daar achter zit.
 
Ik heb van alles zo wat gebruikt wat mij is aangeboden door de helpmij leden Ik zie nu niets meer als ik
Malwerebytes draai of een andere type die ik nu ook heb geinstalleerd Ik ga het morgen zien of het werkelijk weg is Ik bedank allen voor hun medewerking in deze
e de waele
 
Goede morgen forum leden.
Na de eerste opstart vanmorgen was al gelijk fout En stond er rechts onder weer een popup van crome-flvto op het scherm.
Ik heb toen eerst atwarecleaner gedraaid en hij gaf aan dat er 1 bedreiging was gevonden .
Na wat zoeken gaf deze aan Adware.mindparts > easPDFcombine. Ik ben dan in crome naar extensieis gegaan en deze verwijderd.
Heb ik hier goed aan gedaan of is er meer aan de hand ??
e de waele
 
Heb ik hier goed aan gedaan of is er meer aan de hand ??
Wat wil je nu horen? Natuurlijk heb je daar goed aan gedaan en er is meer aan de hand.
Doe eens een opschoning met CCleaner en kijk ook onder Gereedschap > Opstarten of daar verdachte zaken staan die je moet uitschakelen. Kijk nog eens naar de add-ons en extensies in de browsers zoals Alfred aangaf.

Welk beveiligingsprogramma heb je? Ik heb de indruk dat dat niet veel klaar maakt.
 
Ik heb altijd gebruik gemaakt van AVG gratis maar heb dat nu even verwijderd omdat mijn laptop daar heel traag van opstarte.
Ik heb nu alleen nog windows Defender er op staan maar schijnt niet best te werken .
Langepier : Ik heb alle cookies verwijderd van crome en van Micr Edge .
Ik ga nu CCleaner draaien Gereedscap>opstarten en kijken bij ADD-ONS en bij de exstension (Ik heb extensie EasyPDFcombine verwijderd)
Nog een vraagje Ik heb volgens mij alle cookies verwijderd maar als ik kijk met CCleaner dan staan daar nog heel veel cookies hoe kan dit ? staan die dan ergens anders ???? Ik heb alles daar ook verwijderd
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan