nieuwe installatie windows 7 op nieuwe ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo,

ik heb een nieuwe ssd harde schijf gekocht en wil deze in mijn pc zetten ipv 2 andere schijven (heb 2 andere 1 kleine ssd met windows en een hele oude 1 tb voor data.

nu probeerde ik de harde schijf alvast "voor" te installeren in een andere pc, maar toen ik dat deed had de harde schijf uiteraard geen drivers voor internet etc.

hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik wel een de drivers bij voorbaat al heb en dus zo door kan met de installatie?

de vraag is dus eigenlijk hoe weet ik welke drivers ik van tevoren op usb stick moet zetten?

groet Randy
 
Laatst bewerkt:
Drivers voor SSD en harde schijf zitten in de installatie tool van Windows 10 (al jaren..).
Dus daar hoef je niks te doen.
Je kunt eigenlijk bijna nooit een SSD op een andere pc installeren en dan verplatsen in een andere pc.

Je kunt wel jouw oude SSD klonen naar de nieuwe, dat kan oa met Aomai bakupper, die moet je dan op de oude SSD installeren en gebruiken met de nieuwe SSD eraan.
Dan vervang je de oude door de nieuwe en na opstarten zou het moeten werken.
De 1 TB data schijf kun je dan gewoon laten zitten.
 
ik zit alleen in het windows 7 forum niet windows 10. wil ook win 7 houden voorlopig.
en ik wil de oude niet klonen, ik wil een nieuwe installatie, en ik kan alles zo weer downloaden zolang ik maar wel op internet kan. dus hoe weet ik welke drivers ik nodig heb om weer op internet te komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met welke reden wil je Windows 7 blijven gebruiken? Microsoft waarschuwt nu al dat ondersteuning voor Windows 7 wordt beëindigd.

Op 14 januari 2020 is het over en uit voor de updates voor dit operating system. Ik meen dat er nu al een update wordt verspreid om dit aan gebruikers duidelijk te maken via een pop-up.

Vanaf de genoemde datum is Windows 7 onveilig te noemen. Veiligheidslekken krijgen geen patches meer en je moet jezelf met externe software blijven wapenen om veilig te blijven.

Ik zou toch echt aanraden om naar Windows 10 over te stappen.
 
Laatst bewerkt:
al zou ik dit doen, dan blijft de vraag hetzelfde ;-) hoe heb ik bij voorhand internet drivers voordat ik mezelf van internet afhaal windows 10 of 7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom je dat wil doen in een andere PC ontgaat mij, als de chipset anders is gaat dat niet werken.

Zet de nieuwe in de PC waar die in moet op de eerste SATA poort en haal even de andere schijven eraf en installeer W7, haal eerst de drivers op mij de mobobakker en zet die op een USB stick of pak de driver cd van dat moederbord erbij, welk merk en type dat is meld je niet.
 
Waarom heerst er nu een virus dat een aantal mensen weer drivers voor Window wil hebben die er al inzitten?
Het wordt een herhaling van zetten:
Drivers voor SSD en harde schijf zitten in de installatie tool van Windows 10 (al jaren..).
Dus daar hoef je niks te doen.
en
Je kunt eigenlijk bijna nooit een SSD op een andere pc installeren en dan verplaatsen in een andere pc.

i... ik wil de oude niet klonen, ik wil een nieuwe installatie,
Prima, maak die USB stick of DVD aan of je hebt hem nog en gaan met die banaan.
Het let je nu nog steeds?
 
Waarom je dat wil doen in een andere PC ontgaat mij, als de chipset anders is gaat dat niet werken.

Zet de nieuwe in de PC waar die in moet op de eerste SATA poort en haal even de andere schijven eraf en installeer W7, haal eerst de drivers op mij de mobobakker en zet die op een USB stick of pak de driver cd van dat moederbord erbij, welk merk en type dat is meld je niet.

ah zo,ik heb geen cd/usb van het moederbord. welke dit is weet ik niet precies

CPU-Z:
motherboard:
asustek computer inc
model: b150m-A d3 Rev X.0x
 
Mijn Asus systeem werd door Windows 7 compleet zonder CD of drivers van hun site geïnstalleerd.
Maar zelden dat je aanvullende drivers nodig hebt.
En zoals Lange Pier al schreef:
Waarom geen W10?
Die heeft ze ook al aan boord, die drivers of haalt ze op de achtergrond op.

Ben nu met een krijgertje voor mijn zwager bezig, uit 2009 loopt best nog aardig, met windows 10... geen enkele driver zelf hoeven te installeren.
En dat zelfs nog met ouwe meuk van Packard Hell...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan