pc bouwpakket kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

psyjeroen

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
65
Geachte helpers...
Buiten het feit dat ik hier vragen stel over werken met Excel of HTML/CSSJavascript ben ik ook erg nieuwschierig
naar het zelf in elkaar zetten van een pc.
Op youtube heb ik wat handige videos gevonden en ik heb wel ervaring met bekabeling aanbrengen in de kast...
Er kan gewoon heel weinig mis gaan...
Zolang je geen geweld gebruikt moet het goed gaan...

Nu ben ik nieuwschierig naar een winkel of website waar je zulke losse onderdelen kan bestellen...
ik vind natuurlijk heel veel losse onderdelen maar ik zoek meer een compleet pakket met kast, RAM, Koeler etc etc.
dus zeg maar 1 doos waar alles in zit.

Weet iemand een handige site, ik ben vooral nieuwschierig naar de kosten van zo'n pakket
 
De logica ontbreekt. Immers een pc (personal computer) wordt vaak samengesteld aan de hand van de eisen en wensen van de persoon. Dus daar moet jouw vraag over gaan. De te beantwoorden vragen staan op dit forum. Dan kunnen mensen je daarmee helpen. Of de leverancier de onderdelen in één doos wil stoppen, kun je vragen.;)
 
Daar gaat het niet om. In elkaar zetten van de onderdelen moet je dan toch zelf doen. Jij moet volgens mij en dat lijkt mij het verstandigst altijd zelf de onderdelen opgeven.
Dus ik blijf erbij dat jouw vraag in de sectie "Samenstellen van nieuwe pc's" hoort.

Wat ik niet begrijp aan die video is dat men dan niet zegt waar die onderdelen op gebaseerd zijn. Dus als dat soort pakketten dan in de handel zijn, zal je goed moeten kijken welke onderdelen daar dan inzitten.
 
Laatst bewerkt:
Zou eerst wat oude PC's uit elkaar halen en weer in elkaar zetten voor de ervaring.

Indien je niet technisch bent, die weten al van de hoed en de rand, kun je toch snel iets fout doen en dan is ervaring wel aan te bevelen.
 
Senso zei:
Dus ik blijf erbij dat jouw vraag in de sectie "Samenstellen van nieuwe pc's" hoort.
Zou handig zijn als je een moderator verwittigt zodat de het topic naar die sectie verplaatst kan worden.
 
Dus ik blijf erbij dat jouw vraag in de sectie "Samenstellen van nieuwe pc's" hoort.

Die "gesloten" topic is ter informatie.
Mocht je van mening zijn dat een vraag niet in de juiste sectie geplaatst is, meld dit dan aan de moderator, daar zijn ze voor.
De vraag staat overig prima in deze sectie
 
Ben het met @senseo eens, de koop van een "kant en klaar pakket" voor zelfbouw is niet logisch omdat er bij verschillende gebruikers ook verschillende eisen zijn m.b.t. het uiteindelijke gebruik van de pc.
Een huis-, tuin- en keukengebruiker heeft bijv. totaal geen behoefte aan een peperdure beest van een videokaart zoals een fervent gamer om maar iets te noemen.

Het is logisch dat je een pc samenstelt met onderdelen die toegespitst zijn op jouw gebruik, dan heb je de mogelijkheid die onderdelen te kiezen die voor jouw doel het best presteren / de meeste waar voor hun geld bieden.
Dan kies je een webshop ( bijv. Azerty, Alternate, Paradigit etc ) en besteld daar de gewenste onderdelen.
Normaliter wordt de bestelling dan in 1 doos ( of meer ) geleverd waarvoor je dus ook maar 1x verzendkosten betaald.
Dan heb je ook alles in 1x in huis en kun je gaan bouwen.

Het voordeel is dan wel dat jij degene bent die de afzonderlijke onderdelen hebt gekozen op basis van jouw behoefte, en niet iemand anders die iets kiest op basis van "algemeen" of "gaming"-gebruik.
Dàt is de logische manier van te werk gaan.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan