Saldo is +debit - credit

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBzzJohn

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2019
Berichten
9
CopyKB.png

I6=ALS.VOORWAARDEN(ISGETAL(G6);I5+G6;ISGETAL(H6);I5-H6;ISLEEG(G6);"";ISLEEG(H6);"")

Wie kan mij helpen om het hierboven staande om te zetten naar query in ms access?

Het opbouwen van een formulieren en rapporten dat gaat mij wel goed af net als query maken datum gerelateerd zoeken maar de opbouw van deze som lukt mij niet.

Ps. Ik ben net 3 ½ maand bezig met ms access.
 
Welkom bij HelpMij :). Aan een Excel plaatje hebben we natuurlijk niet zoveel; de constructie zoals je hem in Excel kunt maken (pak een willekeurige cel en trek daar de waarde van een andere cel vanaf) werkt niet in een database, daar moet je op een hele specifieke manier te werk voor gaan. Dus ik zou zeggen: doe er een database bij met wat dummydata, en we kunnen wat verder kijken. Omdat je nieuw bent: reageer niet met de Quote link (onnozel klein ding, maar met een onwaarschijnlijke aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers) maar met de mooie grote knop <Reageer op bericht>. :).
 
Fijn dat er interactie is.

Ik heb vanavond even geen tijd om het gevraagde naar je toe te sturen, maar dat zal ik zeker morgen doen.

En bedankt voor de snelle reactie.

Met vriendelijke dank,

John
 
Laatst bewerkt:
Mijn opbouw toegevoegd

Hoi OctaFish,

Het gevraagde heb ik zojuist toegevoegd in een zip bestand ik hoop dat dit een juiste beeld geef naar het hier boven gevraagde van een excel naar access.

in mijn opbouw van mijn database heb ik ook een query aangemaakt maar die werkt niet, en mijn vraag is hoe ik het wel moet doen.

Alvast bedank voor de moeite die je neemt voor mij.

Met vriendelijke groet,

John
 

Bijlagen

  • BBzzJohn.zip
    75,9 KB · Weergaven: 32
Dag John, ik heb er eens naar gekeken en gemerkt dat er geen enkele relatie tussen je tabellen ligt. In het bijgevoegde bestand heb ik een voorbeeld van de tabellen met relaties gemaakt. Miscchien kan je eens op het internet zoeken hoe je een database kan normaliseren en relaties tussen de verschillende tabellen leggen. Voor het gemak heb ik in de tabellen gebruik gemaakt van opzoekvelden (combo boxen). Natuurlijk kan je dat in een echte database beter in de formulieren doen en niet in de tabellen.
 

Bijlagen

  • BBzzJohn2.zip
    53,3 KB · Weergaven: 26
Ik snap het nut van de tabel Beginsaldo niet; die is volgens mij overbodig. Als je als eerste record de beginwaarde als mutatie invoert, dan heb je de gewenste situatie namelijk al. Het veld [Saldo] kan weg, want dat is geen valide tabelveld, omdat je het saldo berekent. En berekeningen horen niet thuis in een tabel. Met die kleine aanpassing, (met je tabellen hoef je wat mij betreft dus niks te doen) kun je met een query de saldo's berekenen.

PHP:
SELECT bmID, Datum, Omschrijving, Naam, Debit, Credit, DSum("[Debit]","Bankmutatie","[bmID] <=" & [bmID])-DSum("[Credit]","Bankmutatie","[bmID] <=" & [bmID]) AS TotSaldo 
FROM BankMutatie;

Keuzelijsten maak je daarna uiteraard in je formulieren, nooit in tabellen :).
 
OctaFish en NoellaG,

Ik wil jullie bedanken voor deze deze uit leg en ga er meteen mee aan de gang.

Wat betreft keuzelijst namen die komen uit tabel leden administratie ( 56 Leden)
Crediteuren zijn met name leden die Km vergoedingen krijgen Kerstpakketten voor leden zaal huur voor leden vergadering
Inkomsten is 1x paar jaar subsidie.

leden administratie werkt goed in access die heb ik zelf opgesteld daar naast ben ik ook bezig om een maandplanning te maken
maar nu eerst kasboek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan