• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplossing gezocht in complexe formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Projectstarter

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Berichten
98
Goedemiddag,

Ik heb een vrij complexe (goed werkende) formule waaraan ik nog 1 extra functie wil toevoegen.
Huidige formule:
=ALS(OF(E14="VM";E14="VM ON REAR";E14="CHR";E14="BLACK OXIDE");INDEX(SETTINGS!$AG$5:$AK$13;VERGELIJKEN(X14;SETTINGS!$Y$5:$Y$13;1);VERGELIJKEN(R14;SETTINGS!$AG$4:$AK$4;0));"")

Nu komt het:
Ik heb in cel A14 en cel G14 een woord staan, nu wil ik dat de formule doorgaat zoals hij is echter indien cellen A14 en G14 deze specifieke woorden bevatten.
Zonder resultaat moet er een lege cel worden weergegeven.

Hopelijk biedt iemand een oplossing!
(het is voor mij erg moeilijk hier een voorbeeld-bestand van te maken gezien mijn bestand groot en complex is)

Mvg.
Projectstarter
 
Zoiets denk ik, maar kan het niet testen:
Code:
=ALS(EN(EN(A14="specifiek woord 1";G14="specifiek woord 2");OF(E14="VM";E14="VM ON REAR";E14="CHR";E14="BLACK OXIDE"));INDEX(SETTINGS!$AG$5:$AK$13;VERGELIJKEN(X14;SETTINGS!$Y$5:$Y$13;1);VERGELIJKEN(R14;SETTINGS!$AG$4:$AK$4;0));"")
 
Hallo AlexCel,

Bedankt voor je snelle reactie, het werkt echter niet.
Ik heb toch een voorbeeld bestand kunnen maken, het gaat om cel AD14 en AD15.
Indien Cel A14 en A15 "CAST" bevat en in kolom G "NO"staat moet de formule berekend worden, bij "YES" in kolom G moet hij de formule negeren en een lege cel weergegeven.

Hopelijk kun je er nu iets mee.

Dank!
Mvg.
 

Bijlagen

  • Test file.xlsx
    601,5 KB · Weergaven: 33
"...het werkt echter niet. " Leuke uitspraken zijn dit altijd. WAT is dan er dan anders dan jij verwacht? WAT voor foutmelding eventueel? Tip voor de toekomst: vermeld dit soort zaken er even bij.

Deze doet volgens mij exact wat je wilt (geheel conform #2):
Code:
=ALS(EN(EN(A14="CAST";G14="NO");OF(E14="VM";E14="VM ON REAR";E14="CHR";E14="BLACK OXIDE"));INDEX(SETTINGS!$AG$5:$AK$13;VERGELIJKEN(X14;SETTINGS!$Y$5:$Y$13;1);VERGELIJKEN(R14;SETTINGS!$AG$4:$AK$4;0));"")
 
Beste AlexCel,

Bedankt voor je reactie! Nu werkt het wel, eerst kreeg ik een #NB melding te zien, ik weet niet waarom.
ik zal erop letten een foutmelding goed te verwoorden, bedankt voor de tip.

Je oplossing wordt weer gewaardeerd, dank!

Fijne dag nog.
Mvg.
 
De #NB melding heeft met de INDEX/VERGELIJKEN te maken, oftewel de formule die wel of niet uitgevoerd moest worden, en dus niet met de voorwaarden om de formule te starten.

Als je weer een #NB krijgt dan wordt er dus iets gezocht wat niet te vinden is...

Succes ermee verder, mooi dat dit weer opgelost is.
 
Was ook mijn eerste reactie... maar is weg te klikken dus vooruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan