hulp bij opzetten access programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbhasselt

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
Berichten
6
Ik weet niet of dit het juiste platform hiervoor is.

Ik ben van beroep expert real estate. Ik doe verscheidene soort expertises waaronder plaatsbeschrijvingen van vastgoed. In een plaatsbeschrijving worden alle onderdelen zoals vloer, muren en plafonds beschreven per ruimte. Ik wil via acces een database opzetten met een formulier waarin rolmenus een belangrijk onderdeel zullen zijn. de bedoeling is deze database te linken met word voor de rapportage.

Ik ken niets van programmeren, acces ken ik vrij goed en wil dus eigenlijk alles doen vanuit het programma zelf.

Het programmeren wil ik niet volledig uitgeven aangezien ik het zelf wil mee opbouwen. Ik zoek wel een coach, hulp, expert die me kan bijstaan met raad en eventueel daad vanaf opzet als tijdens het opzetten tot rapportering.

Eventueel vergoeding is geen probleem.

Graag uw goede raad hoe ik dit zou kunnen bekijken.

De eerste stap zou de opmaak van het plan van de databases zijn , niet ?

mvg en dank u bij voorbaat !!

Marc
 
Coaching is erg afhankelijk van de afstand, lijkt mij. Hulp-op-afstand is uiteraard geen probleem. Alles begint bij het maken van een goed Functioneel Ontwerp. Daarin leg je vast wat je uit de gegevens wilt halen. Dat is namelijk waar het om draait bij het ontwerpen van een database. Niet om wat je er in stopt, maar om wat er uitkomt. Ik heb voldoende databases gezien waar van alles in zit, maar waar je de juiste data met geen mogelijkheid uit dat systeem kan trekken.

Kortom: begin met het beschrijven van je werkprocessen, en bepaal vervolgens welke tools je nodig hebt om dat resultaat te krijgen. Zinnen als:
Ik wil via acces een database opzetten met een formulier waarin rolmenus een belangrijk onderdeel zullen zijn. de bedoeling is deze database te linken met word voor de rapportage.
horen absoluut niet thuis in een Functioneel ontwerp: als ik voor jou een systeem kan maken zonder één keuzelijst, en waarin Word absoluut niet nodig is, dan zou ik, op basis van de 'eisen' die je nu al stelt, dus terug naar huis gestuurd worden door jou omdat ik niet heb geleverd wat je hebt gevraagd :). Terwijl het daar dus nooit om mag gaan! De Functionele eisen bepalen welke gereedschappen je inzet, en nooit andersom.

Dat is alvast les één :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan