Nog meer vragen over VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Na hier op helpmij gelezen te hebben over vpn begint het een beetje duidelijk te worden.
Dus ben ik ook op andere sites gaan lezen.
Hier las ik onder aan de pagina:
Alex (Shurf) Frenkel
(Ex-Hacker en Technisch Onderzoeker)

IPvanish is een van de beste VPN aanbieders als u uw privacy wilt beschermen. De gigantische lijst van 400 servers in 61 landen houdt in dat u uw locatie beschermt kunt houden, terwijl gedeelde VPN verbindingen verkeer compleet ontraceerbaar houden. Het cruciale is dat IPvanish geen logboeken van zijn gebruikersdata bijhoudt, dus u blijft compleet anoniem.
Er zijn echter een paar belangrijke functies die ze missen die uw identiteit kunnen comprimeren. Bijvoorbeeld, het gemis van een Kill Switch zorgt ervoor dat als IPvanish's servers geen verbinding meer hebben, uw identiteit tentoon gesteld kan worden aan hackers of andere spionnen.

Het gaat om het stukje: Er zijn echter een paar belangrijke functies die ze missen die uw identiteit kunnen comprimeren. Bijvoorbeeld, het gemis van een Kill Switch zorgt ervoor dat als IPvanish's servers geen verbinding meer hebben, uw identiteit tentoon gesteld kan worden aan hackers of andere spionnen.

Dit begrijp ik niet. Eerst staat er u blijft compleet anoniem en daarna uw identiteit kunnen comprimeren.
Voor mij zijn die tegenstrijdig.
Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt.
 
Daarmee wordt bedoelt dat als onverhoopt de VPN-verbinding uitvalt en er dus automatisch teruggeschakeld wordt naar een "gewone" internetverbinding er een faciliteit moet zijn dat die die verbinding uitschakelt. Dat is een kill-switch.
 
Gôh, dat is kort, krachtig en duidelijk uitgelegd.
Bedankt.

Een vervolg vraag, als dat hier mag. Of moet er een nieuwe vraag gesteld worden?
VPN beperkt je snelheid. Kan ik me voorstellen.
Is zoiets in te stellen dat je in bepaalde situaties VPN wel en bepaalde situaties niet gebruikt?
Ik heb begrepen dat je via je router het gebruik kunt instellen voor alles en altijd. Dat zou een duurder provider abonnement te niet doen. Dus niet direct mijn voorkeur.
Een link waar ik dergelijke info kan vinden en lezen zou ook al geweldig zijn.

Wederom, alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Is zoiets in te stellen dat je in bepaalde situaties VPN wel en bepaalde situaties niet gebruikt?
Ik gebruik 2 browsers.
Zonder VPN gebruik ik Firefox, en voor situaties met VPN gebruik ik epic browser.
Die heeft een ingebouwde VPN met heel weinig snelheidsverlies.
VPN kun je inschakelen door rechtsboven op het stopcontct te klikken. groen is VPN aan,Rood is VPN uit.
https://www.epicbrowser.com/
 
Ik heb niet zo lang geleden een presentatie over VPN gehouden voor de seniorenacademie. Wellicht dat u daar wat aan heeft.
Hier is ie te downloaden: https://sr-pc-hulp.nl/vpn.pdf

Oh en over het beperken van de bandbreedte, dat geldt eigenlijk alleen maar bij gratis VPN.
De betaalde VPN's zijn allemaal behoorlijk snel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Ik ga me er in verdiepen. In zowel de epic browser (nog niet van gehoord) en de pdf.
 
Hmmmm
https://thebestvpn.com/reviews/betternet/
Do I Recommend Betternet?
No.

Unfortunately, Betternet doesn’t live up to its name. I love that it’s free. And if you absolutely need a free VPN, you could do worse than Betternet.

But the amazingly slow connection speed combined with the alarming results from the academic study showing that Betternet could be a security threat is just too much.

You get what you pay for, and free VPNs just don’t cut it.

Er zijn meer van zulke reviews.

Windscribe komt er beter uit
https://windscribe.com/features/use-for-free
Bovenaan op die pagina staat een groter vergelijk.
 
Laatst bewerkt:
Tja route99,

Je ziet door de bomen het internet niet meer...
Bedankt voor de tip. Ik ga daar lezen en wellicht overstappen. Een Tip van iemand die er meer van weet is altijd de moeite waard om nader te bestuderen.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan