Word tekst maken met een specifieke breedt

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Dag Allemaal,

Ik heb een vraag.

Ik houdt diverse websites bij. Voor 1 hiervan zoek ik een mogelijkheid om in word teksten aan te maken met een specifieke breedte. dus maximaal een x aantal characters per regel.

Nu moet ik iedere keer de teksten handmatig corrigeren en dat is veel werk.
 
Een maximaal aantal tekens per regel heeft niets met uitvullen te maken (kun je makkelijk controleren door een alinea op verschillende manieren uit te lijnen; er verandert niets aan het aantal tekens per regel), maar alles met de bladspiegel, het gebruikte lettertype en de lettergrootte.
Maar eigenlijk snap ik de vraag dus niet, want aangeleverde tekst heeft geen enkele invloed op hoe het er op een webpagina uit komt te zien. Dus graag een voorbeeldje!
 
Route99 ik bedoeld niet uitvullen.
Octafish De website die ik bijhoudt heeft een template en teksten die ik als bericht plaats mogen slechts een xtal charcters per regel hebben. nu wil ik wordteksten die ik krijg om te plaatsen, en die dus te groot zijn, op een makkelijke manier kunnen bewerken zodat ik ze gewoon met knippen en plakken in de site kan zetten zonder dat ik alles handmatig moet aanpassen.

duidelijker kan ik het niet verwoorden
 
Ik snap het nog steeds niet, tenzij je bedoelt dat je in Word wilt zien hoe het resultaat er in de browser uit gaat zien. Normaal gesproken heeft een goed gebouwde website geen probleem met kale tekst. Het frame wordt dan netjes uitgevuld conform de frame afmetingen.
Maar ik krijg het gevoel dat je webpagina níet goed is gebouwd, en dat je maar één regel per alinea kwijt kan. En dan moet jij er dus voor zorgen dat een alinea (niet een regel) een maximaal aantal tekens mag bevatten.
Oftewel: de aanpassingen die je nu zegt te moeten maken, bestaan dan uit het op de juiste plek (aantal tekens) op <Enter> drukken.
Als dit het geval is (al hoop ik voor jou van niet) dan is het een kwestie van de webpagina emuleren in Word (breedte, lettertype en grootte) zodat je ziet waar de ‘zachte’ regelovergangen zitten en die dan met een macro vervangen door ‘harde’ alinea overgangen die dan corr#ct worden overgenomen in de webpagina. Maar ik zet dus stevige vraagtekens bij deze procedure :).
 
Ik snap het nog steeds niet,......................................... Het frame wordt dan netjes uitgevuld conform de frame afmetingen.
Nu snap ik het even niet... wat is het verschil met "uitvullen" waar ik mee begon?
Zijn er twee manieren van uitvullen? In mijn beleving praat je over exact hetzelfde?
 
Het woord “uitgevuld” had “gevuld” moeten zijn. Doet overigens niets af aan de strekking van het verhaal :). Want met “uitvullen” heeft de vraag niets van doen. Dat is een uitlijningsinstelling (links, rechts, midden, uitgevuld) die geen invloed heeft op het aantal tekens in de alinea.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan