Ik kan niets opslaan meer in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bibi2019

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2019
Berichten
9
Hallo help mijers,

Sinds vandaag kan ik niets meer opslaan in word.
Meestal als we wat typen en het opslaan doen we: opslaan als en zetten het tijdelijk weg op het buroblad.
Nu lukt dat niet meer want er komt een meteen een nieuw scherm en we weten niet hoe dat kan en wat we moeten doen.
We hebben het vermoeden dat het met rechten/ administrator heeft te maken?

kunnen jullie ons helpen?

Ik wilde wat fotos plaatsen maar dat lukt vanwege het niet opslaan niet!

We hebben systeemherstel gedaan maar hielp niet

het lijkt ook alsof de berichten die we openen (eerder zijn opgeslagen ) nu alleen lezen berichten zijn!
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij HelpMij! Dit soort ‘problemen’ is natuurlijk niet te reproduceren zonder de situatie te kennen of te hebben. Als ik het verhaal lees, dan kan dit eigenlijk alleen maar ontstaan (zeker als het van de ene op de andere dag gebeurt) als er veranderingen zijn in het systeem.
Opslaan op het bureaublad is, hoewel uiteraard niet verboden, in mijn ogen niet handig, maar dat mag normaal gesproken dus wel. Zou ook moeten kunnen, maar systeembeheer kan dat dus zomaar dichtgooien. En dan mag dat dus niet meer (een goede reden om standaard Mijn documenten te gebruiken, en niet het bureaublad.

De tegenvraag is dus: kun je wel opslaan op een andere locatie?
 
Welkom bij HelpMij! Dit soort ‘problemen’ is natuurlijk niet te reproduceren zonder de situatie te kennen of te hebben. Als ik het verhaal lees, dan kan dit eigenlijk alleen maar ontstaan (zeker als het van de ene op de andere dag gebeurt) als er veranderingen zijn in het systeem.
Opslaan op het bureaublad is, hoewel uiteraard niet verboden, in mijn ogen niet handig, maar dat mag normaal gesproken dus wel. Zou ook moeten kunnen, maar systeembeheer kan dat dus zomaar dichtgooien. En dan mag dat dus niet meer (een goede reden om standaard Mijn documenten te gebruiken, en niet het bureaublad.

De tegenvraag is dus: kun je wel opslaan op een andere locatie?

Dank voor je antwoord.

Ik kan niet ergens anders opslaan.

als ik het op wil slaan op buroblad en oke klik krijg ik een soort gelijk scherm en dan kan ik het ook niet opslaan.

het lijkt iets te zijn met de rechten of administrator?

ik wilde wat fotos zetten maar dat lukt niet
 
Ik was er al bang voor: zet ik er één keer niet bij in een antwoord dat de Quote link GEEN antwoord knop is (kijk iets lager, dan zie je een prachtig mooie blauwe knop met de tekst “Reageer op bericht”) en prompt val je in de Newbies valkuil, en gebruik je de QUOTE knop. Probeer zometeen dan ook gelijk de knop <Bericht aanpassen> en haal die nutteloze en overbodige quoot weg :). En uiteraard niet meer gebruiken :D.

Maar hoezo kan je niet ergens anders opslaan? Heb je geen andere locaties/mappen? Zijn er geen andere schijven? Kun je in andere programma’s wél in andere mappen (waaronder <Mijn documenten>) wegschrijven? Je wekt nu de indruk alsof je maar op één plek kon opslaan (Bureaublad) en dat die optie nu niet werkt. Heel raar ingericht netwerk dan!
 
Met geen fotos kunnen plaatsen bedoel ik: ik wilde bij mijn vraag wat fotots zetten maar dat lukt niet. als ik het doe via de voeg foto toe knop lukt het niet.

excuus voor de quote knop.:p

Ik kan ook in mijn documenten niets opslaan keer op keer komen de zelfde schermpjes terug als ik dan opslaan doe cq kies komt er daarna weer een ander scherm


ik krijg ook een pop up die zegt

kan niet opslaan ivm rechten van het bestand of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
het gekke is dat alles wat ooit opgeslagen is (nu) ineens op alleen lezen bestand staat! Raar toch
 
Maar je lijkt meer problemen te hebben, want je kunt dus ook geen screenshots opslaan? En je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Waarvan de belangrijkste dus is: kun je vanuit andere programma's wél documenten opslaan?
 
nee dat kan ik niet en alle oude bestanden die ik open staan ineens als alleen lezen bestanden
 
we hebben hem laten scannen door eset on line en deze vond een trojan horse.

en nu?
 
Onze glazen bol kan niet zien welk paardje het is.... mss een foto of printscreen hier plaatsen.....?
 
@ senso: video gezien , en dit snijd hout echter ik snap niet hoe ik het e.e.a moet doen.

Zoals ik al zei ik weet niet hoe ik een foto hier heen krijg.

Is het niet makkelijker om een clean sweep te doen oftewel terug te gaan naar basisi in stellingen ? En hoe doe ik dat dan?

al wel erg bedankt voor jullie meedenken tot nu.
 
Er staat op bijna elk forum een Help.....ook hier.... hoe je dat kunt doen, een foto of plaatje plaatsen.
Succes....
 
Screenshots maken en plaatsen via > Rechtsonder > Ga geavanceerd > Klik op de paperclip en de rest wijst zich vanzelf (toevoegen > bladeren, uploaden, selecteren etc.).
Welk securityprogramma heb je geïnstalleerd? Zet dat in ieder geval in de verkoop!

Clean sweep ken ik niet. Herstelpunt werkte niet en ik weet niet of jouw systeem een rollback-functie heeft. Mogelijk kun je een systeemkopie terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet eens naar <Ga geavanceerd> (mag natuurlijk wel). Boven het teksvak <Snel reageren> heb je een werkbalkje met een aantal knoppen. De zesde knop van rechts (derde knop in het tweede blok van rechts) is <Afbeelding invoegen>, Heel simpel.
 
Heb je al eens met de rechtermuisknop op een map geklikt, en de Eigenschappen bekeken? Staat daar wellicht een te hoge beveiliging ingesteld?
 
Het is gefikst, alles werkt weer de beveiliging van de bestanden stond niet goed :eek:

Bedankt voor jullie inbreng.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan