Firefox prijsvraag wil ik niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
regelmatig krijg ik een popup om mee te doen met een prijsvraag omdat ik zgn een geselecteerde gebruiker ben.
dat wil ik niet maar hoe kom ik daarvan af?
 
Kan je een schermafdruk maken van die popup?
Daaruit kunnen we afleiden of het een gewone notificatie of addware,malware betreft.
 
Dit zou mij naar Add-ons en/of Extensies van iedere browser doen gaan en naar Programma's en onderdelen van Windows Configuratiescherm. Verwijder in beide onderdelen alle ongewenste software. Bedenk daarbij dat de reclame of oplichting advertenties meekomen met onlangs geïnstalleerde onbetrouwbare software zoals converteren van muziek en video, of download managers die vaak kleine bestanden zijn die jou download verzorgen. Computer versnellers of controleerders zijn ook verdacht. Het is een verdienmodel.

Controleer bij de instellingen van de browser welke websites jou notificaties mogen sturen. Via deze weg komen pop-ups vaak.

Wat je verder kan doen dat is alles wat er opstart op de computer controleren, AutoRuns van Sysinternals geeft een mooi overzicht maar onbekende namen moeten gezocht worden door Google wat veel werk is en terug gaan naar een systeemherstelpunt maar bij Systeemherstel staan geen herstelpunten als je daar geen schijfruimte voor hebt toegewezen.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik uBlock Origin (een geavanceerde addblocker) en kijk rechts onderin v.d. app voor de mogelijkheden.
Ik gebruik al tig jaren FF maar heb deze vraag nog nooit gehad.
 
dank allen voor de snelle reacties. ik heb alles gecontroleerd zoals jullie aangeven , heb niks gedownload of geinstalleerd en zal de eerst volgende keer een schermafdruk maken en posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan