Map Downloads - Windows 10 - opeens leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
73
Hallo Forummers,

De map downloads was gister opeens leeg. :eek:

De enige oorzaak, die ik kan bedenken, is het runnen van AVG PC Tuneup. Maar dat deed ik wel vaker.

Wie weet wat de oorzaak geweest kan zijn? Daarna over eventuele oplossingen nadenken - het verlies was gelukkig niet zo erg voor mij -.

Prettige zondag,
:love:
Vupido
 
Als AVG PC Tuneup inderdaad de oorzaak is dan zal er vast ergens in de instellingen staan dat die map geleegd moet worden.
 
Het lijkt mij meer schijfopruiming maar is het een andere map bij Gebruikers, bijvoorbeeld niet die van jou lokaal account maar onder Default? Deze Defaults Downloads map is leeg.

Er is natuurlijk een kans dat de map veel wordt gebruikt en dat een grote download bezig was toen de computer "onreglementair" uitgezet werd of dat er een storing in het lichtnet was. Geheugenschijven controleren daarnaast vaak steeds op slechte gebieden, die ze dan automatisch als slecht markeren en voortaan overslaan. Bij geheugens komt het veelvuldig voor dat één map niet meer toegankelijk is. Doe dus een schijfcontrole, waarbij je sporen en sectoren niet mag laten repareren maar fouten in het bestandssysteem natuurlijk wel. Zou u een SSD schijf hebben dan is de leeftijd en het type interessant.

Maar... Aan de andere kant. Windows 10 wist, sinds de oktober 2018 update, ook de Downloads map bij schijfopruiming en als dat niet staat uitgeschakeld zal een actie met AVG Tuneup voor "overbodige" bestanden inderdaad de Downloads wissen.

Oplossing zal zijn: om in de instellingen van de browser aan te geven dat iedere keer moet worden gevraagd waar dit moet worden opgeslagen. Een programma als Recuva kan ze nog terughalen denk ik, wanneer ze niet zijn overschreven.

https://wccftech.com/disk-cleanup-windows-10-october-2018-update-empty-downloads-folder/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AVG Tuneup verwijder ik altijd op elke pc die ik moet herstellen.
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat deze tool het windows systeem om zeep hielp.
Verbaast me dus niets dat ie ook hier de probleemveroorzaker is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan