Dubbele bestanden zoeker op inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Welk programma is goed om dubbele bestanden op inhoud te herkennen. Filenames zijn anders. In de loop van de tijd komen er steeds meer Word- en Exceldocumenten die mogelijk qua inhoud identiek zijn. Dus dan gooi ik deze files in een map en vergelijk/scan op inhoud en dan rollen de identieke files eruit. Bij sommige renameprogramma's kun je ze ook in de interface van dat programma slepen. Dat principe zou natuurlijk ook heel mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. Vaak kan men zoeken op naam, groottte, datums, extensie. Maar ik wil op de inhoud vergelijken.
Probeer zelf maar eens. Maak twee Word-documenten met dezelfde tekst. Ze zijn dan gelijk qua inhoud en één kan er weg. Dat moet het programma dan aangeven. Maar dat lukt niet.

Ik heb nu AllDup geprobeerd en op de site staat dat dit kan. Kies omvat en byte for byte. Maar het werkt alleen maar als het tweede document een kopie is van het eerste. Dus dan wordt op een andere manier naast de inhoud vergeleken.

Ik denk dat jij de files naast elkaar wilt zetten en dan vergelijken. How do I compare two files by content? Gezien het aantal files is het dan veel werk om zo te doen.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik zelf TC en kan gewoon op text zoeken en die vind alle bestanden met die text.

Waarom je dat wilt ontgaat mij.
 
Ik wil juist niet zelf zoeken op tekst, of teksten vergelijken, dat moet het programma doen.
Als in doc1 en doc2 beide abc staat zijn ze voor mij gelijk. Het programma moet dit dan zuiver beoordelen op basis van inhoud (abc) maar programma's zeggen dat ze dat kunnen maar doen dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan