Documenten zijn onbedoeld tot 1 pdf samengevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Ik wilde mijn papieren archief scannen en kreeg van iemand een Fujitsu ScanSnap te leen. Die scant per keer 50 A4-tjes. Ik heb iedere batch van 50 in een map opgeslagen en de originelen weggegooid. Pas toen alles klaar was, ontdekte ik dat iedere pluk van 50 tot één pdf is samengevoegd. Dat was niet de bedoeling. Ik had ze later willen uitzoeken om er veel te verwijderen of te draaien. Kan ik daar nog iets mee of is het dikke pech?
 
Zoek met Google eens op: pdf splitter
En leef je uit :)
 
Ga ik uitproberen. Enorm dank. Heb vanmorgen het manual van die SnapScan zitten doorzoeken naar de instellingen. Moet toch mogelijk zijn om een batch als individuele items te scannen, maar tot nu toe niet te vinden. Waarom moet het toch altijd zo complex?
 
Hier staat keurig uitgelegd hoe dat werkt, incl. screenshots.
Succes ermee :thumb:
 
OK, mijn dank. Ik verwachtte ook wel zoiets als een opties-scherm. Alleen kan ik het niet vinden. Het enige scherm dat ik (automatisch als ik heb gescand) te zien krijg, is waar ik de scans wil opslaan/wat ik er mee wil.

Ik heb mijn enorme pdffen gelukkig weer kunnen verdelen in afzonderlijke pdf-docs. Dat werkte prima, zij het wat omslachtig. Aangezien het meestal liggende A4-tjes waren die staand zijn ingevoerd, staan ze nu op hun kant. Ik kan ze wel draaien om te bekijken, maar niet als zodanig opslaan. Is daar nog een truc voor?
 
Laatst bewerkt:
Het gratis PDF TK Builder heeft een split functie (en ook nog een roteerfunctie en meer). Makkelijker dan al die documenten weer door de scanner te halen
 
Dat is een prima suggestie. Overigens heb ik na het opnieuw aansluiten van de scanner (had de usb even voor iets anders nodig) ineens een hoop menu's waarin ik wel het eea kan instellen. Blijkbaar was niet alles volledig geïnstalleerd. Echter als ik een kindertekening met kleurpotlood of pastel scan blijft het vaag en soms bijna onzichtbaar. Ook als alles op maximale resolutie ingesteld. Zw/w of felle kleuren is wel weer perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan