geen volledige toegang tot harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In mijn computer bevinden zich twee harde schijven. De tweed harde schijf bevat een aantal bestanden die ik niet kan benaderen. In de Verkenner zie ik bij de eigenschappen van de schijf op het tabblad Beveiliging dat ik volledig beheer over de schijf heb.
Waarom kan ik de bestanden dan toch niet verplaatsen naar de eerste harde schijf?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Zeer onduidelijke vraagstelling! Wat bedoel je met niet kunnen benaderen? De schijf of zijn de bestanden niet te openen? De bestanden zie je wel, maar kunt ze dan niet kopiëren/verplaatsen. Schijfletters? Welke errors/foutmeldingen krijg je, als je gaat kopiëren/verplaatsen? Plaats screenshots.
 
@Senso, dankjewel voor je reactie. Ik gebruik Total Commander voor het verplaatsen van de bestanden. De D-schijf is gewoon te benaderen in Total Commander, ik zie daar verschillende directory's en bestanden.
Om lange pad- en bestandsnamen te voorkomen, heb ik een subst-commando gegeven naar de basisdirectory's op C: en D:.

Hieronder vindt je een afbeelding van een foutmelding uit Total Commander.

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm_20190429.JPG
    hm_20190429.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 55
Op de screenshot staat: schrijven naar F: ? Is dat pad wel geldig?
 
Laatst bewerkt:
De C boot schijf een subtitute gegeven naar F.... kan dat wel?
Wat wil je er mee bereiken?
Heb je het systeem al eens herstart en kan dat nog?
 
Ik ken die procedure van subst-commando's niet. Echter dat pad en die naam komt mij heel vreemd over. Waarom zegt die dan op de screenshot "Verwijder de schrijfbeveiliging", dat lijkt mij toch typisch een melding die betrekking heeft op toegang tot een dvd-drive meestal F: en G: Gezien jouw terminologie lijkt mij dat jij er wel verstand van hebt. Kan zijn dat ik er helemaal naast zit.
 
Je moet alleen eigenaar van de mappen willen worden waar je de data en zo opslaat.
Van de Windows en program file achtige mappen moet je afblijven... anders kun je het een virus of trojan het wel heel gemakkelijk maken als je die een algemeen gebruikers recht geeft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan