geheel onmogelijk in te loggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Win pro x. Na dat vanuit acronis backup kennelijk verkeerde toets is geraakt kreeg ik op het scherm te zien uw harde schijf wordt nu gewist. Nooit gedacht dat dit kennelijk zo makkelijk zou kunnen. Meteen gestaakt. Maar opstarten lukte daarna niet meer. Echt van alles geprobeerd. Ik krijg alleen scherm: overclocking failed please enter setup to reconfigure your system.
pressF1 to run setup
press f2 to load default values.
Echter beide handelingen werken niet, geen enkele reactie. Ook booten met een win x install geeft geen resultaat en ik kan ook niet in bios komen, alhoewel de bootvolgorde wel goed staat in de zin van1 starten met cd of usb stick. Een lege ssd aangesloten maar die wordt ook niet gevonden in combinatie met een install usb om een nieuwe installatie te bewerkstelligen, ook zonder baat. Ik zie nu geen enkele mogelijkheid meer hoe te moeten of te kunnen inloggen inloggen.

delete F8 F2 F1 werken evenmin. Pfff iemand een reddende engel ????
 
Reset de BIOS, vaak een jumper een paar tellen op een ander paar van drie pennetjes zetten. Voor een UEFI firmware de Compatiblity Support Module (CSM) inschakelen om Windows XP, wat 32 bits is, te kunnen installeren met "normaal BIOS" emulatie. Hiervoor zal je vaak eerst Secure Boot-modus moeten uitschakelen. Ik hoop het beste.
 
Acraonis gaat niet zomaar wissen met een toetsdruk. Dus of dat de oorzaak is van de wisactie is maar de vraag. Kwam de melding van wissen van Acronis zelf?

Maar goed, als je acronis hebt, dan heb je ook een image als het goed is. Wanneer je de recovery modus hebt ingesteld kun je bij het opstarten F11 drukken en dan de back up terugzetten.
Als dat niet het geval is, kun je bij Acronis opstartmedia downloaden. Daarmee kun je de pc opstarten en de back up terugzetten.
handleiding
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan